avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 407 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... somaj
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

somaj

Buna ziua ,
Am si eu o nelamurire :lucrez ca agent vanzari de 3 ani ;in ultima perioada vanzarile au scazut dramatic iar sefa mea ma tot ameninta ca ma da afara ,deoarece in opinia ei vanzarile au scazut din cauza agentului (adica a mea ).Din cate am auzit de la alti colegi( si ei in aceeasi situatie) ,vor sa ne puna sa semnam demisia ca ulterior ea sa poata angaja pe altcineva .In aces caz ce pot face ca sa fiu sigura ca beneficiez de somaj in urma disponibilizarii?Daca nu semnez demisia ma poate da afara fara somaj ?(tin sa precizez ca unei colege i-a spus ca nu conteaza daca semneaza sau nu demisia ,deoarece tot timpul exista alte optiuni de a da un om afara fara somaj ca ea sa poata reangaja din nou ).Care ar fi acele ,,optiuni '' ? Cum pot face sa fiu sigura ca daca ma da afara ,voi beneficia de somaj ? Cate luni pot lua somaj si care ar fi suma pe care as lua-o ( am salariu brut 756 lei si net 570 lei ) ?

multumesc anticipat :)
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 18:02, 4 August 2010
1. Nu stiu ce "optiuni" are in minte sefa dvs. dar pentru a beneficia de indemnizatie de somaj trebuie sa va inceteze CIM din motive neimputabile dvs.
2. Cel mai bun motiv neimputabil dvs. este desfiintarea locului de munca (si, dupa scurt timp, poate angaja pe altcineva in locul dvs.).
3. Se pare ca sefa vrea sa va intimideze deoarece dvs. nu sunteti informata si nu cunoasteti legile.
4. Sa nu semnati nici o demisie si nici o cerere de incetare a CIM cu acordul partilor, ca nu mai beneficiati de indemnizatie de somaj.
5. Lasati angajatorul sa aiba initiativa incetarii CIM, daca vreti sa beneficiati de indemnizatie de somaj.