avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 500 soluții astăzi

Joi, 27 martie, are loc evenimentul: Dreptul proprietății intelectuale în raport cu salariații - Aspecte practice și provocări actuale. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Un functionar public aflat in concediu medical poate ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Un functionar public aflat in concediu medical poate sustine concurs pentru postul sau atunci cand serviciul unde lucra a fost desfiintat?

Sunt functionar public si serviciul unde lucram a fost desfiintat. Acum se organizeaza un concurs pentru ocuparea a 2 posturi, ca si cel ocupat de mine. In aceasta perioada eu sunt in concediu medical, dar am fost chemata sa sustin acest concurs, din concediul medical. Este legal acest lucru...? Daca iau concursul...este legal sa ocup postul pentru care am concurat...?
Cel mai recent răspuns: Tanjiani , utilizator 22:41, 20 August 2010
"Serviciul in care a functionat utilizatorul fiind desfiintat s-a desfiintat si post pe care l-a ocupat. Cand se organieaza un concurs, nimeni nu este obligat sa participe. Faptul ca angajatorul l-a invitat pe utilizator sa participe la concurs constituie un favor pentru el. Angajatorul nu este obligat sa faca aceasta invitatie. Facand-o inseamna ca a fost/este un angajat de care are nevoie."

Din cate stiu inca mai e in vigoare prevederea cu ocuparea a cel mult 15% din posturile vacantate dupa aprilie 2009.
Ar fi absurd ca o institutie publica sa reduca mai multe posturi ocupate decat sa taie prima data din posturile vacante, pe care oricum nu prea poate sa le ocupe#-o.
Cred ca initiatoarea topicului confunda concursul de recrutare cu selectia ce o fac institutiile care se reorganizeaza in vederea selectarii salariatilor care vor ramane pe noua structura.