Sunt unul din cei doi administratori ai unui srl (cabinet stomatologic; eu sunt medic iar asociatul meu este asistent si acum urmeaza cursurile facultatii de stomatologie la zi) si intentionez sa-mi "vand" partea mea din firma. Cum trebuie procedat?
Multumesc
Legea 31/1990 reglementează transmiterea părţilor sociale între asociaţi, către persoane din afara societăţi şi prin succesiune. Cel mai adesea, transmiterea părţilor sociale se face prin act juridic cu titlu oneros şi îmbracă forma cesiunii.
Deoarece transmiterea părţilor sociale presupune implicit transmiterea calităţii de asociat, cesiunea părţilor sociale poate fi făcută numai cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
Legea societăţilor comerciale prevăzând expres că la SRL cesiunea produce efecte fata de terti numai de la data înregistrării în Registrul Comerţului. Contractul de cesiune poate fi foarte bine sub semnătură privată, el dobândind oricum dată certă prin înregistrarea la Registru.
Legea 31/1990 reglementează transmiterea părţilor sociale între asociaţi, către persoane din afara societăţi şi prin succesiune. Cel mai adesea, transmiterea părţilor sociale se face prin act juridic cu titlu oneros şi îmbracă forma cesiunii.
Deoarece transmiterea părţilor sociale presupune implicit transmiterea calităţii de asociat, cesiunea părţilor sociale poate fi făcută numai cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
Legea societăţilor comerciale prevăzând expres că la SRL cesiunea produce efecte fata de terti numai de la data înregistrării în Registrul Comerţului. Contractul de cesiune poate fi foarte bine sub semnătură privată, el dobândind oricum dată certă prin înregistrarea la Registru.
Vezi conditiile din actul constitutiv. Dar practic daca asociatul nu vrea nu poti instraina altcuiva partile sociale.:((
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Cesiune
Alexandru Arsu
Buna seara,
Intampin urmatoarea problema:
Se da un SRL cu asociat unic si 4 persoane implicate in aceasta poveste.