avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 511 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas si venituri din drepturi de autor
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas si venituri din drepturi de autor

Buna ziua,
Am si eu o intrebare. Sunt student, am 20 de ani si lucrez la o firma unde sunt platit pe drepturi de autor. Exista posibilitatea sa imi fie sistata pensia de urmas?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:52, 25 August 2010
1. Legea 19/2000 spune:
Art. 92 - (1) Plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare celei în care:
...
d) beneficiarul unei pensii de urmaş realizează dintr-o activitate profesională venituri brute lunare mai mari de o pătrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3);
...
2. Venitul din drepturi de autor este un venit profesional.
3. Acest venit lunar nu trebuie sa depaseasca 1/4 din salariul mediu brut pe economie.
4. Pe anul2010 salariul mediu brut prevazutpe economie este de 1836 lei
5. 1/4 x 1836 = 459 lei. Deci nu trebuie sa depasiti aceasta suma pe luna.
6. Ca sa nu aveti neplaceri (sa platiti si penalizari) este bine sa anuntati Casa de Pensii in luna in care depasiti aceasta suma.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de urmas MViorel MViorel Am o pensie de urmas dupa mama 350Lei si daca am un contract de agent de asigurari cat venit pot sa am maxim din asigurari fara sa imi pierd PU?(venitul ii in ... (vezi toată discuția)
Carte de munca DeKaDeNcE DeKaDeNcE Am si eu o mica problema,si as aprecia ajutorul sincer. M-am angajat la o firma,prin urmare ei vor sa-mi faca carte de munca.Dar eu datorita faptului ca am un ... (vezi toată discuția)