Actele necesare pentru realizarea rapoartelor de evaluare se predau de regula expertului evaluator sau inspectorului imobiliar in momentul efectuarii inspectiei obiectivelor.Acte necesare pentru evaluarea imobiliara in functie de tipul obiectivelor de evaluat sunt:
a) Acte necesare pentru evaluarea apartamentelor
• Act de proprietate
• Incheiere de intabulare
• Extras de carte funciara pentru informare
• Memoriu tehnic
• Plan de amplasament si delimitare (scara 1:200 / 1:500)
• Fisa bunului imobil
• Releveu apartament
• Copie carte de identitate client / Copie Certificat de Inmatriculare
b) Acte necesare pentru evaluarea proprietatilor (constructie + teren)
• Act de proprietate
• Incheiere de intabulare
• Extras de carte funciara pentru informare
• Plan de incadrare in zona (scara 1:5000)
• Plan de situatie (scara 1:2000 / 1:500)
• Autorizatie de construire / desfiintare
• Proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor
• Certificat de urbanism
• Memoriu tehnic arhitectura
• Memoriu tehnic rezistenta
• Fisa bunului imobil
• Releveu pe fiecare nivel al cosntructiei
• Copie carte de identitate client / Copie Certificat de Inmatriculare
c) Acte necesare pentru evaluarea terenurilor libere de constructii
• Act de proprietate
• Incheiere de intabulare
• Extras de carte funciara pentru informare
• Plan de încadrare în zonă (scara 1:5000)
• Plan de situaţie (scara 1:2000 / 1:500)
• Fişa bunului imobil
• Certificat de urbanism
• Copie carte de identitate client / Copie Certificat de Inmatriculare
Pentru evaluarea din alte sectiuni actele necesare vor fi stabilite cu expertul evaluator,in functie de caz.