Asociatia ar trebui sa-i trimita restantierului o notificare prin care sa-i aduca la cunostinta de valoarea restantelor si a penalizarilor. In acea notificare sa atentioneze ca in termen de 10-15 zile va fi debransat de la utilitati daca nu plateste.
Apoi, daca este posibil din punct de vedere tehnic, sa-l debranseze de la orice utilitate, inclusiv de la caldura.
In acelasi timp sa se deschida si actiune in instanta pentru recuperarea debitelor.
Faceti si dv asa cum procedeaza furnizorul de energie electrica sau operatorul de telefonie care sisteaza utilitatea daca se intarzie la plata un numar de zile.
Daca acel proprietar ar locui la casa i s-ar opri la poarta si apa si caldura fara proces pe aceasta tema. Actiunea in instanta se face pentru recuperarea debitelor, asa cum este prevazut in legea 230/2007. Nicaieri in legea 230/2007 sau HG 1588 nu se prevede actionarea in instanta pentru obtinerea unei hotarari de inchidere a robinetului.
Da, intr-adevar procesul este pentru recuperarea debitelor, dar in cadrul procesului, asociatia poate cere, pana la definitivarea acestuia, sa i se sisteze furnizarea utilitatilor, ca masura de urgenta.