avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 842 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Un mixt de neintelegeri in infiintarea SRL-ului meu!!
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Un mixt de neintelegeri in infiintarea SRL-ului meu!!

Sunt nou inscrisa in forum si asta pt ca urmeaza sa imi deschid un SRL cu domeniu principal de activitate editarea periodicelor, ziarelor si revistelor, mai pe intelesul tuturor o sa deschid o revista. Am fooooarte multe intrebari, dar prima ca sa incep cu un prim pas este legata de TVA. Multi patroni de ziare, alte publicatii mi-au spus, m-au sfatuit sa aleg sa fiu platitor de TVA fara alte dubii, pt ca firmele cu care inchei contracte de publicitate daca nu, o sa fuga de mine si nu o sa accepte, ei neavand altfel de unde sa isi deduca TVA-ul. Deci, intrebarea mea este, desi este mai mult decat evident ca nu prea inteleg deloc cum sta treaba cu TVA-ul, eu una ce deduc?
- Ce tip de cheltuieli pot deduce? (carburant, abonament telefon, internet, ca totusi au legatura cu activitatea?) Ca presupun din start ca hartie, tus, si alte alea papetarie le pot deduce oricum
-Daca da, pe baza caror documente le deduc? Factura, chitanta, sau simplul bon fiscal?
-Cel mai important!! Cum "are loc" aceasta deducere? Practic nu imi da nimeni nimic inapoi nu? Doar ma scutesc de plata anumitor chestii cand vine momentul sau cum are loc deducerea?
-Se calculeaza toate sumele cheltuielilor facute pt firma si cu aceasta cifra/suma totala ce se intampla? (presupunand ca am dovada pt fiecare cheltuiala)
#-o #-o (asta e pt mine...:D)
Cel mai recent răspuns: Fatjon , utilizator 01:08, 5 Septembrie 2010
1.TVA (un simplu exemplu):
- ai capital social 1000 lei;
- cumperi marfa de 100 lei cu TVA 24 lei (= TVA dedeuctibil) , total factura124 lei;
- vinzi marfa cu 110 lei (10% profit) cu TVA 26,4 lei (TVA colectat), total factura136,4 lei;
daca esti platitor de TVA
- ai de virat la stat TVA in valoare de 26,4 lei - 24 lei = 2,4 lei (TVA de plata = TVA colectat-TVA deductibil)
- venit obtinut = 110 lei
- cheltuieli deductibile 100 lei (costul marfii)
- profitul obtinut = 110-100 = 10 lei; (profit brut = venituri - cheltuieli deductibile)
- impozit pe profit 16% : 1,6 lei (= 10x16%)
NOTA:
- daca ai fi avut si cheltuieli cu tusul de 2 lei;
- total cheltuieli deductibile = 100 + 2 = 102;
- profit obtinut = 110-102 = 8 lei; (profit brut = venituri-cheltuieli deductibile)
- impozit pe profit 8x16%=1,28 lei.

- daca ai fi cumparat din banii (capitalul firmei ) din diferenta de 900 lei care ti-au ramas un copiator de de 725 lei cu TVA 174 lei;
- ai fi avut TVA deductibil 24 lei+174 lei = 198 lei;
- si TVA colectat 26,4 lei;
- TVA de plata la buget = TVA colectat - TVA deductibil = 26,4-198 = -171,6 lei
- adica TVA de recuperat de la stat = 171,6 lei,

NOTA daca nu erai platitor de TVA toata valoarea TVA-ului ti-ar fi intrat pe costuri (ar fi fost o cheltuiala) si TVA-ul achitat la achizitia marfii si acela achitat la achizitia copiatorului.

2. " Ce tip de cheltuieli pot deduce?"
- o simpla citire a CF va lamureste;
- in principiu se deduc toate cheltuielile efectuate in scopul obtinerii de venit;
- ex: chletuiala cu copiatorul (pe care-l veti folosi la multiplicarea revistei dar nu si cheltuiala cu trusa de machiaj luata pe firma care nu are legatura cu activitatea firmei etc).

3. Documentele:
- facturi;
- bonuri fiscale (numai pentru carburanti), pana la 31 12 2010 carburantii folositi pentru patron nu sunt deductibili

4. Cum are loc deducerea ?

- venituri = 100 lei;
- cheltuieli deductibile = 80 lei;
- profit brut = 100-80 = 20 lei;
- impozit profit 16% = 3,2 lei

sau

- venituri = 100 lei;
- cheltuieli nedeductibile = 80 lei;
- profit brut = 100
- impozit profit 16% = 16 lei

sau
- venituri = 100 lei;
- cheltuieli deductibile = 120 lei;
- profit brut = - 20 lei (= pierdere 20 lei);
- impozit profit 0 lei.

NOTA pierdera se recupereaza din profiturile viitorilor 5 ani (de acum vor fi 7 ani)
DECI nu va da nimeni nimic.

5. Dovada

- toate documentele ( facturi, bonuri fiscale , op-uri etc ) se inregistreaza in contabilitatea firmei si trebuie sa aiba o anumita forma pentru a fi documente justificative (= pentru a va putea deduce cheltuielile)
- contabilul va sti exact ce aveti de facut din acest punct de vedere.

=D> In sfarsit am inteles mare lucru cu TVA-ul... Realmente de mare folos, pt ca altfel nu intelegeam...
insa in cazul meu, emito factura pt SC X SRL, pentru scop publicitar,200 ROn la care adaug 24%... ok.... apoi de unde ii deduc...? #-o#-o Mi-ati dat un exemplu de comert, ceva de genul...
Daca sunt patron nu pot deduce consumul de benzina...
iata o alta intrebare... daca sunt patron pot fi si unicul angajat al firmei? Ca director sau administrator??

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cheltuieli protocol iuli-ana iuli-ana patronul vrea ca fiecare angajat sa poata bea o cafea si apa minerala in fiecare zi, cheltuielile le voi inregistra pe protocol 2 % , e corect. (vezi toată discuția)
Cheltuiala aferenta tva 50%(achizitie combustibili) Cocoara Beatrice Cocoara Beatrice Buna ziua Am urmatoarea nelamurire cu privire la cheltuielile tva 50% la achititia de combustibili ...cheltuiala deductibila sau nedeductibila la ... (vezi toată discuția)
Ajutor perisabilitati! ContSters137674 ContSters137674 Buna seara! Va rog sa ma ajutati sa inteleg o problema: am perisabilitati legume de 90000 lei. in tabel la limita este trecut 0,20 lei. in capul de tabel ... (vezi toată discuția)