avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 445 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Beneficiez de somaj?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Beneficiez de somaj?

Sunt inginer, am 54 ani si am cotizat la fondul de somaj peste 25 ani (conform Cartii de Munca). Din 1980 si pana in 1989 am lucrat ca inginer la o intreprindere mecanica. Am detinut o firma de productie din 1990, pe care am inchis-o in martie 2008. Timp in care am achitat in mod regulat contributia personala la somaj. N-am solicitat atunci somaj la inchiderea firmei. Cu doua luni inainte de a incheia socotelile cu firma mea, adica din ianuarie 2008, m-am angajat la o firma de constructii (ca sef santier), unde am lucrat 7 luni cu Carte de Munca si de unde mi-am dat demisia. Din ianuarie 2010, m-am angajat la o alta firma privata de constructii, unde am lucrat, tot cu CM, timp de 7 luni, dar din 1 iulie m-au trimis acasa pt. ca "nu mai au de lucru", fara niciun preaviz. Am solicitat, pe 6 septembrie 2010, Cartea mea de Munca la ITM Suceava, unde mi s-a spus ca CM nu este inchisa nici la ora actuala si ca..."nu mai conteaza in ziua de azi preavizul"!
Mentionez ca orice contact, comunicare cu patronii firmei este imposibila. Nu raspund la telefon, iar la sediu nu e decat secretara.
In aceste conditii, v-as ruga sa-mi spuneti:
1) am dreptul la somaj?
2) ce drepturi mai am(ex: concediu aferent lunilor muncite, etc)?

Va multumesc anticipat!
Cu respect,
ing. V. Boghian
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:49, 7 Septembrie 2010
1. Pentru a beneficia de indemnizatie de somaj trebuie sa indepliniti doua conditii:
- sa va inceteze CIM din motive neimputabile dvs. (este vorba de ultimul loc de munca);
- in ultimele 24 de luni 9inainte de data depunerii actelor la Agentia de Somaj) sa aveti 12 luni cotizate la somaj.