avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 569 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... calcul iesire pensie
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

calcul iesire pensie

Lucrez ca economist la o societate cu capital de stat, am virsta de 52 de ani si 32 de ani vechime. Cand trebuie sa ies la pensie. Nu am beneficiat de grupa.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:06, 7 Septembrie 2010
1. Conform Legii 19/2000, un barbat nascut in 1958, varsta standard de pensionare este de 65 de ani, stagiul coplet de cotizare este de 35 de ani iar stagiul minim decotizare este de 15 ani.
2. Pentru a putea beneficia de pensie de limita de varsta trebuie sa indepliniti, in acelasi timp, doua conditii: varsta de 65 de ani si stagiul minim de cotizare de 15 ani.
3. Daca aveti stagiul complet de cotizare (35 de ani) puteti beneficia de pensie anticipata partiala la varsta de 60 de ani.
4. Pentru o femeie nascuta in 1958 varsta standard de pensionare este de 60 de ani, stagiul complet de cotizare este 30 de ani, stagiul minim de cotizare este de 15 ani.
5. Celelalte conditii sunt similare cu cele de la barbati.
6. Incepand cu data de 01.01.2011 va fi in vigoare o noua lege a pensiilor in care se pare ca varsta standard de pensionare pentru femei se va majora.
Ultima modificare: Marți, 7 Septembrie 2010
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie anticipata cu sau fara penalitati vladuta vladuta Sotul este nascut in 17.08.1953 si are 35 ani vechimein munca.A lucrat in grupa 1 timp de 10 ani si 5 luni la care i sa calculat un spor de 6 ani.In grupa a 2 ... (vezi toată discuția)
Pensionarea anticipata raghina raghina Buna ziua, Am pe tatal meu in varsta de 54 de ani nascut pe 18 august 1958, a lucrat timp de 36 ani si am dori sa stim daca se poate pensiona anticipat sau ... (vezi toată discuția)