avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 830 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie sau demitere?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie sau demitere?

In speranta ca ma veti putea ajuta, va expun succint problema mea.
Sunt profesor si detin temporar (de la 1 sept.- inceputul de an scolar pentru cadrele didactice) o functie de conducere printr-o decizie semnata de inspectorul scolar general (nu prin concurs). Decizia este valabila pana la 31 august 2011. In conditiile in care exista posibilitatea ca, prin schimbarea inspectorului scolar general, sa pot fi demis, as dori sa stiu daca, in cartea de munca, se opereaza consemnari de genul [incetata activitatea ca director ca urmare a demisiei/demiterii]. Care sunt pot fi consecintele consemnarii unei eventuale demiteri in cartea de munca? Demiterea implica o motivare a demersului? In decizia mea este consemnat, la un moment dat, ca: inspectorul scolar general poate revoca decizia daca se constata ca, prin activitatea desfasurata, au fost incalcate interesele institutiei (nu se intelege clar care institutie...; a inspectoratului sau cea a carui director sunt?)
Va multumesc
Cel mai recent răspuns: elena138 , utilizator 21:44, 7 Septembrie 2010
In carnetul de munca se specifica articolul si litera din Codul Muncii care stau la baza desfacerii contractului de munca, decizia de desfacere a contractului de munca ti se motiveaza tie, dar in CM nu se trece nimic mai mult decat ce am spus mai sus.
Partea cu incalcarea intereselor se refera la institutia al carei angajat esti, pentru ca tu cu ea ai relatie contractuala nu cu Inspectoratul, asta judecand logic pentru ca nu stiu cu cine ai incheiat contractul. Ideea de baza este ca orice obligatie / drept este specificata intr-un contract si produce efecte numai intre partile semnatare.