In cadrul Adunarii Generale puneti in discutie crearea acestui fond si suma de platit pentru fiecare apartament, motivati convingator despre necesitatea existentei/strangerii unui astfel de fond si supuneti la vot. Hotararea Adunarii Generale devine lege pentru toti proprietarii, daca a fost luata cu majoritatea de voturi prevazuta de Legea 230/2007!
Si-apoi conform legii stabiliti, in comitetul executiv, sistemul propriu de penalizari. In acesta prevedeti aplicarea de penalizari pentru orice suma devenita restanta, inclusiv pentru fondurile de rulment, reparatii si alte fonduri stabilite legal.
Dupa 90 de zile de intarziere puteti actiona in instanta pentru recuperarea restantelor si penalizarilor aferente acestor fonduri neachitate.
Fondul de reparatii se constituie, nu se discuta.
Se poate discuta in comitet care sa fie suma totala a lui in functie de obiectivele pe care asociatia le are in vedere in materie de reparatii, dar si pentru a avea bani in caz de reparatii urgente, cum sa se puna pe listele de plata, in rate, toata suma, se lasa o perioada de gratie pentru achitarea intregii sume sau nu....asta se poate discuta.
Dar constituirea acelui fond, ca si al celui de rulment, nu se pune in discutie cu locatarii, o data ce este obligatoriu prin lege.
Ca daca ii intrebati pe locatari daca ar fi de acord sa plateasca intretinerea, multimea v-ar spune ca nu....si care ar fi deznodamantul?