Situatia data: Am incheiat in calitate de Prestator un contract de prestari servicii al carui obiect este " Realizare executie si montaj structura metalica - hala industriala". Impreuna cu beneficiarul am agreat un grafic de plati ce se desfasoara pe parcursul mai multor luni de zile. Durata contractului este de 6 saptamani. Avand in vedere faptul ca dupa incheierea realizarii lucrarilor beneficiarul urmeaza sa-mi mai plateasca din pretul contractului inca 4 luni de zile , care este varianta legala de emitere a facturilor?
1. Emiterea unei facturi cu valoarea care urmeaza sa mi-o achite (cele 4 rate insumate) la sfarsitul terminarii lucrarilor sau...
2. Emiterea de facturi lunare conform graficului stabilit in contract?
In cazul in care varianta 1 este cea corecta, ma gandesc ca ma voi incarca cu un TVA destul de mare in conditiile in care banii o sa-i primesc in urmatoarele luni.
Varianta nr. 2 este legala avand in vedere ca CF prevede in Cap VI art 134(1) alin 4 ca " Pt. prestarile de servicii decontate pe baza de situatii de lucrari, cum sunt serviciile de constructii-montaj,(...), faptul generator ia nastere la data emiterii situatiilor de lucrari, sau dupa caz, la data la care aceste situatii sunt acceptate de beneficiar."
dupa cum ati citat , emiterea facturii se face in stransa legatura cu emiterea situatiilor de lucrarri si nu cu plata ; vor fi cateva luni in care nu veti avea finantare pentru plata tva la buget din partea acestui client , dar daca asa e contractul incheiat ...
Va multumesc pentru raspuns!
Din pacate in Romania zilelor noastre, obtinerea unui contract in sectorul constructiilor metalice si nu numai ,depinde in mare masura si de modul de esalonare al platilor.... Bineinteles, birurile ne lovesc drept in fata, in conditiile in care noi, IMM-urile mai incercam timid (dar nu suntem lasate) sa producem pentru tara, sperand aproape nebuneste intr-un viitor nu mai bun... ci mai omenesc.
Sperand la un CF care sa sprijine contribuabilul , nu sa-l inrobeasca... va urez sa auzim numai de bine!
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.