In cazul in care intre 2 societati comerciale nu exista contract, insa exista o comanda ferma, in care este aratat pretul si termenul in care urmeaza sa fie efectuata plata (25% din pret a fost achitat in avans), care este termenul in care se poate face reclamatie cu privire la calitatea pieselor executate?
Societatea care a facut comanda a livrat piesa unui alt beneficiar (o pers. juridica straina). La 10 zile de la livrare a comunicat executantului ca este posibil ca beneficiarul final ca constate anumite erori de executie, iar in 45 de zile a revenit cu un mail in care sustine ca exista erori care au fost indreptate de beneficiarul final.
Executantul sustine ca in atare situatie putea sa remedieze eroarea cu costuri mult mai mici decat cele pe care sustie beneficiarul ca le-a facut.
Problema este ca nu vor sa faca plata, cred ca scopul lor este sa plateasca mult mai putin decat pretul negociat initial.
Nu au facut nicio dovada in sensul asta si nici nu au contestat calitatea pieselor la momentul livrari.
Avand in vedere ca nu exista un contract, nu stiu care este termenul legal in care poate face reclamatie.
Daca nu exista contract, atunci se aplica dispozitiile legale.
Codul comercial prevede:
"Art. 70. - Cumpãrãtorul unor mãrfuri sau producte provenind din o altã piatã este dator sã denunte vânzãtorului viciile aparente în timp de douã zile de la primire, ori de câte ori un timp mai lung n-ar fi necesar din cauza conditiilor exceptionale în care se aflã bunul vândut sau persoana cumpãrãtorului.
El este dator sã denunte viciile ascunse ale lucrului în cele dintâi douã zile de la descoperirea lor. Odatã acest termen expirat, cumpãrãtorul nu mai poate fi primit a reclama ceva pentru viciile lucrului vândut."
Denisa Stanca
In cazul in care intre 2 societati comerciale nu exista contract, insa exista o comanda ferma, in care este aratat pretul si termenul in care urmeaza sa fie ... (vezi toată discuția)