De aproximativ o lună şi jumătate mă lovesc de o situaţie tare ciudată în ceea ce priveşte un telefon ce l’am găsit într’un magazin.
Problema mea ar fi următoarea: am găsit pe la începutul lui august într’un magazin alimentar un telefon şi, ca 9 români din 10 am zis să mă bucur de faptul că l’am găsit (am pierdut la rândul meu 2 telefoane şi unul mi s’a furat).
La aproximativ o săptămână, posesorul telefonului m’a găsit cu ajutorul înregistrărilor video de pe camerele de supraveghere din respectivul magazin, eu făcând aproape zilnic cumpărături de acolo. I’am recunoscut omului că telefonul e la mine şi tot în aceeaşi zi ne’am întâlnit să i’l înapoiez. I l’am înapoiat, cu toate accesoriile, exact cum l’am găsit, inclusiv cu cartela SIM pe care nu o aruncasem.
După 1-2 zile am fost contactat telefonic de individ să’mi spună că nu’i merge telefonul (când i l’am înapoiat acesta avea bateria descărcată). L’am întrebat ce are, el mi’a zis că nu îi porneşte deloc şi mă tot întreba dacă i’am făcut ceva telefonului (se gândeam că am încercat cu un încărcător de la alt telefon). I’am explicat că nu am folosit deloc telefonul, partea cu încărcătorul pică din start pentru că 2 ani am lucrat ca manager într’un magazin de electronice şi electrocasnice şi eu mă ocupam chiar de accesorii, adică transformatoare, acumulatori şi am habar cu ce se mănâncă.
L’am rugat să îl trimită la service pentru că mi’a zis că are garanţie, a spus că îi este peste mână deoarece service’ul ar fi în Germania. I’am recomandat să meargă la un service autorizat să i se facă o constatare telefonului, în ideea de a vedea ce s’a întâmplat fără ca acesta să fie desfăcut şi să i se piardă garanţia.
În urmă cu o săptămână am fost contactat telefoni de un comisar de poliţie, acesta chemându’mă la post pentru că avea o plângere pentru FURTUL telefonului. M’am prezentat, i’am explicat situaţia, am dat şi o delaraţie cu cele întâmplate şi acesta mi’a recomandat să mă înţeleg cu posesorul telefonului privind repararea acestuia.
Astăzi am fost sunat de posesor, mi’a spus că a trimis telefonul într’un service printr’un amic al acestuia şi i s’a reparat pentru suma de 375 de lei, pe care are pretenţia să îi platesc, altfel nu îşi retrage plângerea de la poliţie. Telefonul, un Anycool T818 poate fi achizitionat nou, din magazin, cu o sumă de 450-500 de lei.
Mi se pare o sumă aberantă pe care mi’o pretinde, a dus telefonul la reparat fără să mă întrebe dacă sunt de acord, nu l’a trimis în service la garanţie, deşi telefonul are garanţie (am văzut certificatul la secţia de poliţie) şi respectivul a depus plângere că telefonul i s’a furat, când de fapt acesta l’a pierdut în magazin.
Sunt student în an terminal, nu îmi permit să plătesc atâţia bani şi mai ales pentru ceva ce eu nu am făcut, singura mea greşeală fiind că nu am lăsat telefonul unde îl găsisem în magazin.
Ce mă sfătuiţi să fac, sunt speriat pentru că este o acuzaţie gravă ce mi se aduce (de furt calificat) şi mi se bagă pe gât o reparaţie de telefon pentru o stricăciune pe care eu nu am făcut’o.
Pai m'a sunat a doua zi dupa ce i'am returnat telefonul sa'mi spuna ca nu merge. Telefonul este o chinezarie dual-sim, Anycool T818 si cred ca il are de anul acesta (nu mai retin data achizitiei, de pe certificatul de garantie depus de el la politie).
NU aveti nicio problema.
Chiar daca l-ati fi defectat dvs,sarcina probatiunii apartine celui care face reclamatia/plangerea
Politistul vrea sa scape de lucrare si sa inchida dosarul prin impacarea partilor.
NU avem nicio infractiune aici...
Spune-tii omului ca nu are decat sa faca plangere, dar la solutionarea acesteia o sa faceti si dvs pt calomnie...Imi pare rau ca inca exista oameni care sunt asa de speriati pt o plangere penala...Plangerea nu echivaleaza cu vinovatia...asa ca..invatati acolo pt Politehnica si nu-i mai raspundeti la telefon individului...