avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1102 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate Fenomenul "fotografierea interzisa"
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

Fenomenul "fotografierea interzisa"

Buna ziua,

Doresc sa cer sfatul sau sa fiu indrumat catre legea/legile ce acopera fotografierea in locurile publice.

De ce anume? De mai multe ori am fost acostat de diverse persoane (firme de paza, jandarmi) pe motiv ca nu as avea voie sa fotografiez anumite locuri cum ar fi trenuri, statii de metrou, etc. In nici unul din situatiile de genul acesta cu care m-am confruntat nu exista un semn "fotografierea interzisa".

Ce spun legile in acest sens? Ce pot si ce nu pot fotografia, avand in vedere ca sunt un fotograf amator, nu lucrez in acest domeniu, fotografia fiind doar un hobby, iar imaginile neffind ulterior publicate?
Cel mai recent răspuns: ContSters478 , utilizator 20:16, 16 Decembrie 2007
Nu exista un act normativ care sa trateze explicit fotografierea.

In principiu atunci cand vorbim de locurile publice fotografiatul nu poate fi interzis, cu exceptia obiectivelor protejate ca secret de stat sau secret de serviciu.

In spatiile care nu sunt publice de ex. magazine, locuinta unei persoane trebuie respectata dorinta acestora. Desi chiar daca faceti fotografii in aceste situatii nu puteti pati prea mult din punct de vedere juridic, deoarece trebuie demonstrat un prejudiciu adus de fotografiile dvs. pentru a putea sa fiti sanctionat.

Cel mai rau riscati o cearta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Drepturi de autor fotografic , dreptul de a poza anumite lucruri? terapie terapie Sunt un fotograf amator-entuziast si am diverse nelamuriri legate de drepturile si obligatiile mele ca si fotograf 1. Exista legi legate de dreptul de ... (vezi toată discuția)