sunt PFA (norma de venit, neplatitor TVA) - servicii informatice ... dezvoltare pagini web - si am urmatoarele nelamuriri ceea ce priveste procedeul pentru incasarea unui avans (in contract voi specifica plata unui avans): A. plata cash
1. emit o chitanta pentru avans si o chitanta dupa finalizare proiect?
2. emit o factura si o chitanta pentru avans. Dupa finalizare proiect emit factura inclusiv stornare factura de avans (adica total minus avans) si o chitanta.
B. plata prin banca
1. nu mai e nevoie de chitante (avem contract si extrase cont, atat eu cat si clientul).
2. emit o factura pentru avans. Dupa finalizare proiect emit factura inclusiv stornare factura de avans (adica total minus avans).
C. Persoane fizice (PF) vs. persoane juridice (PJ)
Se procedeaza la fel cu clientii PF si PJ? Sau diferit?
Pentru persoane fizice nu se emit facturi? Se da bon fiscal? (eu n-am casa de marcat si nici nu-mi doresc sa-mi cumpar, doar daca ma obliga legea)
C. la pf se emite bon fiscal neaparat(casa de marcat obligatoriu cf. legiOG47/2007)daca doreste elibereaza si factura.
A. plata cash
1. emit o chitanta pentru avans si o chitanta dupa finalizare proiect--DA
2. emit o factura si o chitanta pentru avans. Dupa finalizare proiect emit factura inclusiv stornare factura de avans (adica total minus avans) si o chitanta..pe diferenta de plata...DA