avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 618 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator?

In ce lege se prevede ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator pentru asociatii de proprietari ?

Ultima modificare: Joi, 28 Octombrie 2010
ricadinas, utilizator
Cel mai recent răspuns: ricadinas , utilizator 11:25, 29 Octombrie 2010
1-Conditiile de pregatire sunt prevazute de normele in baza carora autoritatea publica locala asigura cursurile de pregatire profesionala
2-Serviciile specializate sunt Serviciul de Sprijinire si Indrumare Asociatii de Proprietari,din cadrul primariei locale
3-Pentru informatii suplimentare referitoare la sustinerea cursurilor de perfectionare,puteti accesa site-ul autoritatii publice locale
Ultima modificare: Joi, 28 Octombrie 2010
ynocentta, utilizator
Buna intrebare ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator?
Nu exista nimic specificat.cum spune doamna elga50 .
FAPR au prea multe legaturi la minister si deja devin monopol.Eu nu stiu altii sa faca cursuri sa devii administrator.
Orice persoana treb sa faca dovada unor cursuri sau calificari sau cunostinte asa mi-au spus la primarie.
In cazul meu am mers cu diploma de la facultate ASE Administratie Publica la primarie si si mi-au verificat cunostintele verbal apoi mi-au eliberat un atestat.
Cu acel atestat ai dreptul apoi sa practici.
Daca ai un curs de ex la FAPR mergi cu dovada ca ai facut cursuriel respective la primarie si ei iti elibereaza un atestat cum ca ai voie sa practici .

Doar eu stiu asa in toate cazurile al meu cu diploma sau cei cu cursuri este valabil numai pe teritoriul primariei unde activezi.
Daca vrei sa mergi sa tii alta asociatie din alta localitate atunci treb iar sa mergi cu dovata ca esti tu cunoscator care e vabila pe viata si apoi iar iti da primaria respectiva ATESTAT valabil numai pentru ei.

FAPR an numit diploma ca ai facut cursul ATESTAT ceea ce se confunda cu cel de la primarie care este tot atestat.
LA primarie exista o comisie pe care o fac ei dupa bunul plac si verifica cunostintele tale.
Ultima modificare: Joi, 28 Octombrie 2010
w_v_w_v, utilizator
La serviciile mentionate exista metodologie distincta pentru continutul cursurilor de perfectionare ,continutul testului de verificare a cunostiintelor cod ocupatie 512112, la grupa de baza 5121
Absolventii ,pentru a obtine atestatul ,detin obligatia sa obtina la testul de verificare cunostiinte .,nota minima de 6
In caz ca nu este obtinuta nota minima,candidatul are dreptul sa depuna un nou dosar de evaluare a capacitatii profesionale in vederea atestarii,dupa absolvirea cursului de pregatire
Testul grila este punctat cu 9 puncte ,unul din oficiu
Multumim ynocentta dar
Metodologie distincta e iarasi neclar.Codul ocupatie nu ajuta la nimic.
Iar pentru cele de mai jos cu nota minima de 6 presupun ca ati citit aici [ link extern ]
o METODOLOGIE de atestare a administratorilor de imobile - persoane fizice locala de la targu mures.
La cluj aici [ link extern ]
metodologia Cluj e cu totul diferita e cu minim 80 puncte(nu se stie din cate) si trebuie sa urmezi cursuri locale numai la primaria Cluj contra 250ron si daca te respinge la testul grila doar dai din nou gratis si aduci un nou cazier daca a expirat cel vechi.
La Timisoara [ link extern ]
Examenul de atestare va consta într-un test grilă având 20 de subiecte, pentru fiecare subiect acordându-se 0,5 puncte. Pentru a fi declarat admis, fiecare concurent va trebui să obţină minim 7 puncte.
La targu jiu este iarasi diferit [ link extern ]

Pana la urma se pare ca raspunsul la intrebare Dv ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator? se rezuma la articolul 38 din LEGE nr. 215 din 23 aprilie 2001 - (*actualizata*) administratiei publice locale
(actualizata pana la data de 21 iulie 2006*) care prevede ca:

ART. 38
(1) Consiliul local are initiativa si hotaraste, in conditiile legii, in toate problemele de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege in competenta altor autoritati ale administratiei publice locale sau centrale.

Adica dau ei o HGL(hotarare de guvern locala ) in care stabilesc cum vor ei dupa ce in primele randuri spun ca hotararea lor este in conformitate cu prevederile legale(acelea pe care le cautam noi aici si care nu exista) si enumera
Art 57 si art58 din HG1588/2007 apoi art.35 şi 54 din Legea nr. 230/2007
ART. 54
(1) Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de către primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale, în baza unei hotărâri a consiliului local.

Adica eu primaria dau HGL pentru ca asa spune aici si aici si stabilesc METODOLOGIA
de atestare a administratorilor de imobile - persoane fizice

Si cind o stabilesc mai toti se inspira din Legea nr. 300/2004, privind autorizarea persoanelor fizice si a asociatiilor familiale care desfasoara activitati economice in mod independent abrogata si actualizata prin:
- Legea nr. 378/2005
- O.U.G. nr. 40/2006.
unde la articolul 5 apare cam ce scriu ei pe la cerinte doar ca le adapteaza dupa cum vor.
In concluzie primaria stabileste cum vrea si poti sa nu ai nici un curs in unele cazuri dar sa dai o verificare la ei sau in alte cazuri sa ai:
1 diploma, certificatul sau adeverinta prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamant in domeniul administratiei eliberat de Ministerul Educatiei si Cercetarii
2 certificatul de absolvire a unei forme de pregatire organizata in conditiile legii in vigoare la data eliberarii acestuia;
3certificatul de competenta profesionala, eliberat de institutiile abilitate conform legislatiei in vigoare;
4 curs de pregătire profesională pentru funcţia de administrator de imobile, organizat în condiţiile legii
2 3 si 4 sunt de fapt acelasi lucru dar exprimari diferite in functie de primarie.
Ultima modificare: Vineri, 29 Octombrie 2010
w_v_w_v, utilizator
w_v_w_v a scris:

.....................
Doar eu stiu asa in toate cazurile al meu cu diploma sau cei cu cursuri este valabil numai pe teritoriul primariei unde activezi.Daca vrei sa mergi sa tii alta asociatie din alta localitate atunci treb iar sa mergi cu dovata ca esti tu cunoscator care e vabila pe viata si apoi iar iti da primaria respectiva ATESTAT valabil numai pentru ei.

Iata ce scrie in HG 1588/2007:
Art. 58. - (1) Persoanele fizice care doresc sa obtina calitatea de administrator de imobile sunt atestate de catre primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autoritatii administratiei publice locale, in baza unei hotarari a consiliului local.
(2) Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari.
(3) Atestatul de administrator de imobil se elibereaza pentru o perioada nedeterminata si este valabil pe tot teritoriul Romaniei.
(4) Atestatul de administrator de imobil se poate retrage de catre autoritatea administratiei publice locale care l-a eliberat, daca nu mai sunt indeplinite conditiile pentru exercitarea acestei activitati.

Alte discuții în legătură

Cum pot deveni administrator de asociatie Octavia Turbatu Octavia Turbatu As dori sa fac scoala de administrator pentru a putea verifica sau prelua conducerea administratiei actuale.... (vezi toată discuția)
Atestat administrator de imobile cornelusha cornelusha Buna ziua, este adevarat ca daca ai domiciliul/resedinta in sectorul 1, nu ai voie sa dai examen la primaria altui sector ? Sau nu iti recunosc diploma cei de ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator de imobile Crina04iulie Crina04iulie O persoana fizica atestata administrator de imobile pe perioada nedeterminata in baza legii 230/2007, pe noua lege 196/2018 este obligată să se reatesteze ? ... (vezi toată discuția)