avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 375 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... predarea documentelor de catre fostul administrator de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

predarea documentelor de catre fostul administrator de bloc

Tatal meu a fost administrator al asociatiei de locatari. Noul administrator nu vrea sa primesca documentele asociatiei, zice ca nu e treaba lui, nu are obligatia de a primi aceste acte. Imi puteti spune sunt obligatiile partilor in acest caz: predare - primire a gestiunii administratorilor de bloc. Cine ar trebui sa preia actele, arhiva?
As dori sa-mi spuneti va rog un articol de lege.
Va multumesc.
alice1972
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 23:58, 1 Februarie 2012
Din punctul de vedere al administratorului care pleaca, nu conteaza cui preda gestiunea. Presedintele decide cui preda gestiunea. Daca exista deja un nou administrator, acesta poate prelua toate documentele de la vechiul administrator pe baza unui proces verbal intocmit in prezenta presedintelui si/sau a cenzorului sau a unei comisii...
Daca nu exista inca un administrator, predarea se va face de catre vechiul administrator catre presedinte sau un membru al comitetului desemnat de presedinte.


Am o problema clasica, cand fostul administrator nu vrea sa predea documentele asociatie.
Si eu as dori sa stiu temeiul legal in baza careia pot solicita aceste documente.

A predat doar o parte pentru perioada 2009 -2011.
Pentru perioada 2005 - 2008 sustine ca le-a distrus nu este obligat sa le predea pt. ca arhiva se tine doar pe durata de 5 ani in temeiul legii 82/1991 ART. 25
(1) Registrele de contabilitate obligatorii şi documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1 timp de 10 ani, cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, cu excepţia statelor de salarii, care se păstrează timp de 50 de ani.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) se pot stabili, în mod justificat, prin ordin al ministrului finanţelor publice, registrele de contabilitate şi documentele justificative care se păstrează timp de 5 ani.

Chestia cu le-a distrus este asa, praf in ochii credulilor.
Daca tot ati citat din legislatie, cititi tot ce scrie acolo si o sa deduceti ca administratorul in persoana nu poate sa faca acesta operatiune de distrugere a unor documente. procedura este mult mai complicata si implica mai mule persoane - adica o comisie, adica presedintele da o decizie pentru formarea acestei comisii... Daca ati putea veni la noi, o sa constatati ca, chiar este nevoie de o asa operatiune, dar rand pe rand presedintii nostri s-au ferit ca cel mic de tamaie sa faca casarea acestor documente. Ei, poate la AG din fe-martie, vom hotari ceva in acest sens - mai ales ca avem si o buna specialista in comisia de cenzori.
Cam asa vad eu lucrurile. Sa va arate documentele intocmite cu ocazia distrugerii (predarii hartiei la centru de colectare), procesul verbal, etc. Mai vorbiti si cu membrii com. ex., cu presedintele. Sunt convins ca acestia habar nu au... In aceste conditii, nu stiu este suspect tare cetateanul.
veritass a scris:
A predat doar o parte pentru perioada 2009 -2011.
Pentru perioada 2005 - 2008 sustine ca le-a distrus nu este obligat sa le predea pt. ca arhiva se tine doar pe durata de 5 ani in temeiul legii 82/1991 ART. 25

Pai sub 5 ani nu se disytruge nici un document, asa ca ar trebui sa existe, sa predea documentele macar din anul 2006 pana in prezent.
Dar, asa cum prevede legislatia, numai o parte din documente se pot distruge dupa 5 ani pentru ca sunt altele care trebuyiesc pastrate 10 ani sau chiar 50 de ani.

Noi am pastrat o perioada chiar documentele mai vechi, chiar daca puteau fi distruse dupa 5 ani, pentru ca aveam procese pe rol cu restantieri care aveau restante de mai multi ani (am avut un proprietar ce avea unele restante de 10 ani), sau un restantier care nu a platiti nici un leu vreodata decat dupa ce asociatia se judeca si castiga dupa doi ani prin judecatorie si tribunal, ajungand si la executor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator nou - primire gestiune abc2013 abc2013 Administratorul vechi si-a dat demisia, sperand sa nu dea socoteala (asociatia a angajat expert contabil autorizat pentru verificare). Adunarea Generala a ales ... (vezi toată discuția)
Deces administrator asociatie proprietari Stef63 Stef63 Este obligatorie inventarierea gestiunii asociatiei de proprietari in cazul decesului administratorului ? (vezi toată discuția)
Am nevoie de sfaturi, va rog! amiali amiali buna ziua! Sunt intr-o mare dilema: In urma cu cateva luni mi-sa propus sa fiu administrator de bloc, intru-cat actualul administrator ocupa aceata functie ... (vezi toată discuția)