TeoB a scris:
Nu se mentioneaza nicaieri in cadrul documentatiei ca solicitarile de documente sunt eliminatorii, deci in conformitate cu art. 201 din OUG nr. 34/2006 AC are dreptul sa solicitae completarea documentelor lipsa sau neconforme indiferent de numarul lor.
Mai mult decat atat, art. 77 din HG nr. 925/2006 care nu permitea completarea documentelor decat in limita a 3 a fost abogat prin HG 834/2009, deci pe cale de consecinta, se interpreteaza ca AC are tot dreptul sa solicite completarea documentelor lispa (indiferent de numarul lor) in masura in care nu creeaza acelui operator eeconomic un avantaj evident in raport cu ceilalti participanti.
Daca aveti dubii asupra acestor aspecte solicitati AC o clarificare pe aceasta tema.
Nu este in totalitate corect pentru ca trebuie sa aiba in vedere alin. (2) al art. 201 din OUG 34/2006 (
[ link extern ] .
Facand solicitarea de clarificari catre acel operator, daca acesta nu a prezentat declaratia prevazuta la art. 11 alin .(4) din HG 925/2006 (
[ link extern ] .
Sunt foarte multe cazuri in care CNSC a dat dreptate unei autoritati care a eliminat un operator pentru lipsa unui document.
Aici e important de vazut si ce documente se solicita. Daca se solicita un document important, de genul decl. eligibilitate, certificate , atunci automat se incalca art. 201 prezentat mai sus. Daca insa, se solicita o completare a unui document intrucat AC are anumite dubii in privinta documentelor initiale prezentate de operator, de exemplu originalul unui document prezentat in copie etc., atunci solicitarea e legala.
Puteti studia deciziile CNSC: 2751/C5/3195, 5236/ 487C10 /5992.
In ambele decizii problema e solicitarea documentelor lipsa.
Astfel in prima situatie au fost solicitate doua documente lipsa iar CNSC a hotarat ca solicitarea a incalcat prevederile legale.
In a doua situatie AC a solicitat completari la documentele prezentate, din completari a observat ca OPE nu corespunde cerintelor si l-a eliminat. CNSC a dat dreptate AC.
Numai bine,
Ruxandra