avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 565 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Impozit pentru chirie incasata
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Impozit pentru chirie incasata

Acum cinci luni am incheiat un contract de inchiriere cu un chirias. Acesta ne-a platit, la momentul semnarii contractului, chiria pe o luna plus garantia pe o luna.

Contractul trebuia inregistrat la administratia financiara in 15 zile, dar din motive obiective nu ne-am putut incadra in acest termen. Intre timp, chiriasul nu a mai facut nici o plata. I-am trimis o notificare de reziliere a contractului de inchiriere.

Am mers la administratia financiara ca sa incercam sa ne platim impozitul aferent chriei incasate, adica o luna plus o luna depozit. Ni se spune ca nu putem plati nimic pentru ca nu avem un contract inregistrat, nu avem o copie dupa buletinul chiriasului, sau trei exemplare originale ale contractului original. Toate acestea necesita suportul chiriasului si al agentiei imobiliare, suport care nu mai exista in acest moment. Avem doar un exemplar din contractul semnat la agentie, precum si notificarea de reziliere.

Intrucit relatiile cu chiriasul sau cu agentia imobiliara nu mai sint de cooperare, cum putem sa ne achitam de obligatiile financiare pentru acest contract practic anulat?

Vrem sa ne platim datoriile la stat, dar nu stim cum putem face acest lucru in situatia data.
Cel mai recent răspuns: costy2010 , utilizator 22:45, 3 Noiembrie 2010
Deocamdata nu puteti face acest lucru , dar , pentru a preintampina o eventuala plangere a chiriasului sau orice alte neplaceri , sfatul meu este sa inregistrati o cerere la administratia financiara prin care sa aratati situatia de fapt si sa solicitati sa vi se incaseze impozitul aferent sumelor de bani incasate cu titlul de chirie. (faceti si o copie pe care solicitati sa vi se dea numar de inregistrare). In acest fel demonstrati buna dvs credinta si lipsa oricarei intentii de a frauda statul!
Succes!
B-)
Cod fiscal, norme :
163. Contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal au obligaţia depunerii la organul fiscal competent a declaraţiei privind venitul estimat pe fiecare sursă de realizare a venitului, o dată cu înregistrarea contractului de cedare a folosinţei bunurilor, în termen de 15 zile de la încheierea acestuia.

Dupa cum observati, este o stransa legatura intre existenta contractului de inchiriere si declaratia de impunere .
Codul fiscal nu are procedura si norma pentru impozitarea veniturilor din inchiriere in lipsa de contract .
Ordinea este urmatoarea :
- contract
- inregistrare contract in 15 zile
- declaratie de venit anticipat
- plata impozit anticipat
- rectificare venit cu declaratia finala
- rectificare impozit

Daca lipseste contractul , nu se pot parcurge ceilalti pasi .
Simpla declaratie a proprietarului nu tine loc de contract .

Cautam o solutie din care sa beneficiem atit noi, prin faptul ca ne achitam de obligatiile fiscale, cit si statul care va incasa niste bani la buget.

Cineva ne-a sugerat ca am putea folosi declaratia anuala de venit, dar din cite stiu, si aceea trebuie sa faca referire la un contract.

Contractul exista, este in prezent reziliat, si nu este inregistrat la fisc.
Am retinut din prima dvs interventie ca nu mai aveti contractul .
Daca il aveti , incercati sa depuneti acum , dar riscati o sanctiune, cf codului de procedura :
Art. 219

Contravenţii

(1) Constituie contravenţii următoarele fapte:
b) neîndeplinirea la termen a obligaţiilor de declarare prevăzute de lege, a bunurilor şi veniturilor impozabile sau, după caz, a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume;

(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează astfel :
d) cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. a), b), g) - m);
Imi cer scuze daca nu am fost suficient de explicit.

In momentul acesta avem:
- un exemplar din contractul initial facut la agentie, neinregistrat la fisc.
- o notificare de reziliere pe care am trimis-o chiriasului.

Cei de la fisc ne cer:
- 3 exemplare originale ale contractului facut la agentie (imposibil de obtinut)
- copie dupa buletinul chiriasului (imposibil de obtinut - incit nici nu mai vine pe la
apartamentul inchiriat, nici nu mai raspunde la telefon )

In nici un caz nu vrem sa inregistram un contract pe un an de zile la fisc, cu un astfel de chirias.

Vrem doar sa gasim forma legala de a plati impozitul pe banii incasati pina acum, si care sint specificati in contractul de agentie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cedarea folosintei bunurilor starcopit starcopit Buna ziua tuturor! As dori sa aflu un raspuns cat mai competent legat de urmatoarea problema: am un contract de inchiriere a unui apt catre un chirias cu ... (vezi toată discuția)
Închiriere apartament noriszah noriszah Vreau sa inchiriez un apartament intre luna decembrie 2017 si iunie 2018 . Este necesar completare declaratie anaf pentru inchiriere apartament daca am sub un ... (vezi toată discuția)
Contract de închiriere eugen68octavian eugen68octavian Bună seara. Am închiriat la o persoană fizică o locuinţă cu contract de închiriere înregistrat la adm financiară pe durată de un an. Persoana nu mai ... (vezi toată discuția)