avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 470 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Numar persoane la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Numar persoane la intretinere

exista vreo baza legala prin care asociatia de proprietari sa puna o persoana in plus la intretinere daca se renoveaza un apartament?mai ales ca nici nu s-a adus la cunostinta in prealabil acest lucru si lunile in care asociatia a gasit de cuviinta sa faca asta erau luni de iarna in timpul carora a fost oprita lucrarea de catre inspectorii de la primarie in urma sesizarilor facute. multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 17:25, 25 Noiembrie 2010
:offtopic:
Sfatul unui avocat: duceti-va in instanta sa cheltuiti milioane cu avocatii pentru o cheltuiala de cateva zeci de lei pe listele asociatiei, care mai sunt si valabile, asta numai asa, ca sa ne facem de lucru pe la instanta!
daca aveti o problema cu avocatii doamna elga 50 manifestati-o in particular,acestia isi fac treaba si castiga bani din ceeace au invatat.domnul s-a adresat acestui forum pt a primi un sfat si nu i-a zis nimeni sa-si angajeze un avocat ci fiecare l-a sfatuit asa cum a considerat.din cate imi amintesc si dvs ati solicitat acest ajutor si ati fost sfatuita.daca va considerati mai in masura sa dati sfaturi decat un avocat luati legatura cu userul si dati-i consultanta privata.acest forum nu este pt a denigra avocatii sau pe oricine altcineva asa ca abtineti-va de la comentarii denigratoare
La plata cheltuielilor pot fi puse atat persoanele care locuiesc cat si persoanele care muncesc intr-un apartament, asa cum prevede legea 230/2007:
Art. 47. - Cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt următoarele:
a) cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale;
b) cheltuieli pe consumuri individuale;
c) cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale;
d) cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari;
e) cheltuieli pe consumatori tehnici;
f) cheltuieli de altă natură.

Iar HG 1588 este si mai clara in detalierea art.14(a) din lege.
cei care desfasoara activitati sunt cei care au firme,cabinete de avocati sau medicale,notariate si nu cei care vin sa zugraveasca caci ei nu desfasoara activitati pt sine ci pt cel care locuieste sau isi desfasoara activitatea in imobil
HG 1588/2007 aduce precizari:
Art. 34. - Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă rece, caldă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere, vidanjare.

Si aici se vede ca se reglementeaza repartizarea cheltuielilor pe numar de persoane care desfasoara activitate in cladire, fara a preciza cumva ca legiuitorul se refera la firme, cabinete... Se refera doar la cheltuielile care nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar. Sigur ca lucratorii pot folosi liftul care nu are contoar si nu merge cu jetoane. Acestia sigur produc ceva gunoi la locul de munca. Apoi daca apa, caldura, gazul... nu sunt contorizate individual, iar se poate ca acesti lucratori sa consume din toate.

Iar daca citim inca putin ajungem la articolul 37 din HG 1588/2007. Deabia aici se reglementeaza repartizarea cheltuielor pe numar de persoane cand in asociatie este o persoana juridica (firma, cabinet...). In aceasta situatie "modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie..."

Alte discuții în legătură

Taxa perceputa de asociatia de proprietari pentru sediu firma fara activitate andra.conecini andra.conecini Buna ziua, Sotul meu detine o firma cu sediul social in apartamentul propriu dintr-un bloc de locuinte. In actul constitutiv este specificat ca la sediul ... (vezi toată discuția)
Plata intretinere apartament aniri64 aniri64 Buna ziua. Am un apartament in care nu locuiesc, doar platesc cheltuielile comune . Acum o luna am angajat oameni pentru a face o curatenie generala(varuit, ... (vezi toată discuția)
Taxa fixa perceputa de asociatiile de bloc unor firme e legala? ContSters328070 ContSters328070 As vrea sa stiu care este baza legala pentru perceperea unor taxe fixe firmelor cu sediile in blocuri de locuinte? Mie mi se pare un abuz sa se ceara o taxa ... (vezi toată discuția)