avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 806 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... inventarierea patrimoniala
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

inventarierea patrimoniala

#-o#-o buna,
are cineva o idee despre asta , cu ce se incepe aceast inventar si cum ....sa arate .
ajutorrrrrrrrrrrr!!!!!!!!
Cel mai recent răspuns: garfieldro , utilizator 14:22, 22 Decembrie 2010
ksimona a scris:

Am si eu o intrebare, inventarierea patrimoniala se face anual, de regula la sfarsitul exercitiului financiar. Daca o facem la 30 noiembrie, este corect sau nu.



Inventarierea anuală a elementelor de activ şi de pasiv se face, de regulă, cu ocazia încheierii exerciţiului financiar, avându-se în vedere şi specificul activităţii fiecărei unităţi - Ordin nr. 1.753 din 22 noiembrie 2004 al ministrului finanţelor publice pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv
elis a scris:

ksimona a scris:

Am si eu o intrebare, inventarierea patrimoniala se face anual, de regula la sfarsitul exercitiului financiar. Daca o facem la 30 noiembrie, este corect sau nu.



Inventarierea anuală a elementelor de activ şi de pasiv se face, de regulă, cu ocazia încheierii exerciţiului financiar, avându-se în vedere şi specificul activităţii fiecărei unităţi - Ordin nr. 1.753 din 22 noiembrie 2004 al ministrului finanţelor publice pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv


Textul complet este :
"5. Inventarierea anuală a elementelor de activ şi de pasiv se face, de regulă, cu ocazia încheierii exerciţiului financiar, avându-se în vedere şi specificul activităţii fiecărei unităţi.
În cadrul agenţilor economici cu activitate complexă, bunurile pot fi inventariate şi înaintea datei de încheiere a exerciţiului financiar, cu condiţia asigurării valorificării şi cuprinderii rezultatelor inventarierii în situaţiile financiare întocmite pentru exerciţiul financiar respectiv.
În situaţia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, în registrul-inventar se va cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate şi înscrise în listele de inventariere actualizate cu intrările şi ieşirile de bunuri din perioada cuprinsă între data inventarierii şi data încheierii exerciţiului financiar."

Deci Ordinul 1.753 / 2004 permite si o alta perioada pentru efectuarea inventarierii.
Mai multe informatii privind procesul de inventariere, reguli, sarcini, etape, organizare, responsabili, documentatie se gasesc pe

Website: [ link extern ]
Buna ziua ! URGENT VA ROG !!!!!

Am si eu o problema legata de inventarierea mijloacelor fixe. Am fost numita ca gestionar a unei unitati turistice, iar la inventar anul trecut aveam lipsa din unitate9 in momentul preluarii) un utilaj care fusese valorificat de conducere, dar care a ramas in inventar. Anul aceasta am facut inventarul deoarece mi-am dat demisia si am constatat ca pe langa acel utilaj de care stia conducerea lipseste si un altul achizitionat in 2004, si amortizat in 2009. Cand acel utilaj a fost propus ca scoatere din inventar patronul a refuzat si a mentionat pe acea propunere ca el sa imi fie imputat. Cum pot actiona in instanta compania avand in vedere ca acest inventar este deja defectuos si cu siguranta si acel utilaj a ajuns in el dupa efectuarea propriuzisa a inventarului, el nefiind amortizat la vremea respectiva. Poate angajatorul sa imi impute aceasta suma?
Va Multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 22 Decembrie 2010
garfieldro, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inventarierea elementelor ce nu reprezinta bunuri katica katica Conform OUG 1753/2004 \" 32 Pentru inventarierea elementelor de activ şi de pasiv ce nu reprezintă bunuri este suficientă prezentarea lor în situaţii ... (vezi toată discuția)
Pocedura de inventariere mmanu mmanu ma puteti ajuta cu ce trebuie sa cuprinda procedura de invetariere? cum ar trebui formulata? (vezi toată discuția)