Acum cateva zile, am achizitionat de pe internet un instrument muzical. La primirea produsului am constatat ca, desi obiectul se afla intr-o stare tehnica foarte buna, calitatile sale nu se ridica la inaltimea asteptarilor mele si, de aceea am contactat firma furnizoare in vederea returnarii produsului. Reprezentantii firmei au refuzat ferm aceasta initiativa , precum si initiativa de schimbare a produsului cu unul din aceeasi categorie, caz in care eu ma obligam sa platesc o eventuala diferenta de pret.
In urma discutiilor avute cu unul din reprezentantii firmei, acesta a inceput sa imi aduca injurii si chiar sa ma ameninte ca ma va da in judecata.
Nu m-am lasat intimidat de amenintarile acestuia si am intocmit actele necesare pentru a le depune la Oficiul pentru Protectia Consumatorului, in momentul de fata asteptand un raspuns - banuiesc favorabil -.
Mi-am intemeiat sesizarea pe dispozitiile ordonantei nr. 130 din 31 august 2000 completata prin legea nr. 51 din 21 ianuarie 2003 pentru aprobarea ordonantei Guvernului nr. 130/2000 „Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului”.
Acum vine si intrebarea mea: va putea sa ma acuze in instanta de ceva?
Ar fi fost bine sa obtineti clar refuzul lor de a primi instrumentul inapoi, in termenul de 10 zile prevazut de lege.
Cat despre faptul ca reprezentantul firmei v-a amenintat, puteti ignora amenintarile, pentru ca este obligatia lor sa primeasca produsul inapoi daca respectati conditiile prevazute de lege.