@ av_stagiar2014
Ordonanta 130/2000 a fost abrogata odata cu intrarea in vigoare a OUG 34/2014.
@OanaCristinaDragomir
Conform legislatiei europene/romanesti, comerciantii online, sunt obligati supunerii politicii de retur de 14 zile? In cazul distribuirii unui produs, catre client, firma este obligata prin lege sa accepte politica de returnare a produsului in termen de 14 zile?
Da. Aveti aici ordonanta, gasiti obligatiile profesionistului (comerciantului) ref. la termenul acesta (Art. 9, Art. 13 s.am.d.)
Firma poate impune clientului sa plateasca comisioanele de returnare, ulterior clientul primind banii de comanda si firma primind produsul oferit ?
Nu pot sa va dau un raspuns ferm, Da sau Nu.
Daca ne luam dupa Art. 13, in cazul in care clientul alege sa returneze produsul folosind un serviciu mai scump decat cel pe care il folositi dvs. ca sa expediati produsele firma e obligata sa-i plateasca o parte din bani.
De exemplu daca dvs. i-ati trimis coletul prin posta si v-a costat 10 lei iar clientul vi-l returneaza prin curierat rapid si plateste 26 de lei, dvs. nu trebuie sa ii restituiti decat 10 lei.
ARTICOLUL 13
Obligaţiile care revin profesionistului în cazul retragerii
(1) Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
[...]
(3)
Fără a aduce atingere alin. (1), profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
Pe de alta parte site-ul dvs. ordonanta impune ca site-urile sa respecte niste cerinte de informare in privinta contractelor. La art Art. 6) scrie:
i) acolo unde este cazul, informaţia potrivit căreia consumatorul va trebui să suporte costul aferent returnării produselor în caz de retragere şi, pentru contractele la distanţă, dacă produsele, prin însăşi natura lor, nu pot fi, în mod normal, returnate prin poştă, costul aferent returnării produselor;
Cum se interpretaza acel ''acolo unde este cazul'' n-as putea sa va spun insa ce mi se pare clar este ca daca nu ati scris pe site ca in cazul returnarii produselor clientii suporta costurile de livrare nu le puteti impune asta decat daca vi le expediaza cu un serviciu mai scump decat acela pe care il folositi dvs. in mod curent.
Ar trebui sa cereti un punct de vedere oficial de la ANPC, adica sa le scrieti in numele firmei in care sa spuneti ce produse vindeti si care este politica de returnare pe care doriti sa o adoptati. Veti afla din sursa oficiala cum sa procedati ca sa nu va expuneti riscului unei amenzi.