avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 436 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs cumparat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs cumparat

Buna ziua,

Acum o saptamana am cumparat de la un renumit lant de magazine romanesc un produs Hi Fi. Dupa ce mi s-a facut proba si am ajuns cu el acasa, l-am instalat si l-am pus in functiune.
Dezamagirea a fost mare, produsul functioneaza bine, insa calitatea sunetului este sub asteptari. Mai mult, pe fundal se aude si un zgomot ciudat. L-am dus la service si cei de acolo nu pot reporduce defectul. La magazin mi-a spus ca il schimba doar daca cei din service il gasesc defect.
INTREBARE: permite legea romana sa refuzi un produs intr-un anumit termen de la cumparare?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: aurelianct , utilizator 16:41, 4 Noiembrie 2010
Daca ati cumparat produsul prin internet, conform ordonantei nr. 130 din 31 august 2000 completata prin legea nr. 51 din 21 ianuarie 2003 pentru aprobarea ordonantei Guvernului nr. 130/2000 „Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului”.

Vad ca a trecut destul de mult de la postul dvs. insa cum niciun avocat nu s-a deranjat sa va raspunda m-am gandit ca va ajuta pe viitor.
Art. 18. din LEGEA nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora prevede urmataorele:
Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

Totusi, veti avea nevoie de un certificat de negatie din partea unitatii de service autorizata, in baza caruia se face inlocuirea produsului sau restituirea contravalorii acestuia.
În cadrul termenului de garanţie produsul se poate înlocui,puteţi primi banii înapoi sau să fie reparat.Unitatea care repară respectiv care face "service"-ul trebuie să fie indicată pe certificatul de garanţie.Pe baza facturii de cumpărare vă puteţi adresa agentului economic de unde aţi achiziţionat produsul.Nu cred că trebuie un act anume de la service pentru a face dovada defecţiunii care nu se poate repara.Vânzătorul trebuie să înţeleagă dacă nu trebuie să vă adresaţi protecţiei consumatorilor.
Eu mi-am cumparat un instrument muzical de pe internet. Dupa ce l-am primit, facandu-i proba, nu mi-a multumit asteptarile. As putea sa imi recuperez banii sau sa mi-l schimbe? multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Achizitie de pe internet assiris assiris Am cumparat un produs IT de pe internet. Dupa vreo doua saptamani s-a defectat. Am luat legatura cu magazinul care mi-a indicat sa-l retrimit pentru remediere. ... (vezi toată discuția)
Returnarea produsului in 24h cristiangheorghe cristiangheorghe Am tot cautat dar nu am reusit sa gasesc textul de elge in care se specifica ca un client poate returna un produs achizitionat in termen de 24 de ore de la ... (vezi toată discuția)
Garantie televizor Bogdan88 Bogdan88 Buna seara. In februarie 2008 am achizitionat un televizor marca Grunding din magazinul Flanco ( Tg-Jiu ). De la bun inceput de cand mi s-a facut proba la ... (vezi toată discuția)