avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 423 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Achizitie de pe internet
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Achizitie de pe internet

Am cumparat un produs IT de pe internet. Dupa vreo doua saptamani s-a defectat. Am luat legatura cu magazinul care mi-a indicat sa-l retrimit pentru remediere. Azi implineste o luna de cand este la ei in service.
Am cerut returnarea contravalorii dar mi s-a spus ca intrucat au trecut mai mult de 8 (opt) zile de la achizitie nu mai pot face asta.
Totusi, daca reparatia lui dureaza atata, mi-am pierdut increderea in firma producatoare si in produsul respectiv si as dori returnarea banilor pentru a cumpara de la alta firma dar cei de acolo nu vor spunand ca nu au cum sa-mi returneze banii.
Ce pot face in acest sens pentru recuperarea prejudiciului?
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:07, 22 Martie 2012
Din pacate nu beneficiati de prevederile Ordonantei 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta pentru ca au trecut mai mult de 10 zile lucratoare (nu 8, cum v-au spus) de cand l-ati primit – doar in acel interval puteati cere restituirea banilor chiar fara sa motivati cererea, cu atat mai mult fiindca s-a defectat.

Dar o luna in service este mult, aveti motiv intemeiat sa le faceti reclamatie la Protectia Consumatorilor, insa trebuie sa discutati cu cei din service sa va dea o negatie de reparare - sunt obligati daca nu au reusit pana acum sa o faca, nu va lasati ‘’aburit’’. Doar pe baza acelei negatii puteti cere inlocuirea produsului cumparat cu unul similar sau restituirea banilor. Chiar daca nu le-ati dat un termen pentru reparare, o luna, in opinia mea, este prea mult.

Legea nr. 449/2003 republicata spune privitor la durata repararii sau inlocuirii produselor:
Art. 11
[...]
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator [...]

Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila
[...]

Reclamatia la Protectia Consumatorilor este luata in considerare doar daca aveti dovezi ca ati incercat rezolvarea pe cale amiabila a problemei.
Aveti aici un mic ghid de intocmire a unei reclamatii:
www.avocatnet.ro/content/for...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inlocuirea unui produs care nu a putut fi reparat EPurpl3 EPurpl3 Buna ziua, am o problema cu un produs cu care am fost in service de mai multe de 4 ori fara nici nu rezultat. Este evident ca nu poate fi reparat iar eu as ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon mobil tdr- tdr- Buna ziua, am un telefon mobil(in garantie) care se tot strica are trei reparatii nu sunt sigur dar am inteles ca dupa 3 reparatii ai dreptul sa ceri banii ... (vezi toată discuția)
Produs defectat in cadrul termenului de garantie dddgab dddgab Am cumparat un toaster care s-a defectat dupa 10 luni si cateva zile de la cumparare. Garantia este, conform certificatului, de 12 luni. Daca il voi da la ... (vezi toată discuția)