Din pacate nu beneficiati de prevederile Ordonantei 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta pentru ca au trecut mai mult de 10 zile lucratoare (nu 8, cum v-au spus) de cand l-ati primit – doar in acel interval puteati cere restituirea banilor chiar fara sa motivati cererea, cu atat mai mult fiindca s-a defectat.
Dar o luna in service este mult, aveti motiv intemeiat sa le faceti reclamatie la Protectia Consumatorilor, insa trebuie sa discutati cu cei din service sa va dea o negatie de reparare - sunt obligati daca nu au reusit pana acum sa o faca, nu va lasati ‘’aburit’’. Doar pe baza acelei negatii puteti cere inlocuirea produsului cumparat cu unul similar sau restituirea banilor. Chiar daca nu le-ati dat un termen pentru reparare, o luna, in opinia mea, este prea mult.
Legea nr. 449/2003 republicata spune privitor la durata repararii sau inlocuirii produselor:
Art. 11
[...]
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator [...]
Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila
[...]
Reclamatia la Protectia Consumatorilor este luata in considerare doar daca aveti dovezi ca ati incercat rezolvarea pe cale amiabila a problemei.
Aveti aici un mic ghid de intocmire a unei reclamatii:
www.avocatnet.ro/content/for...