brashoveanu1 a scris:
Buna ziua,
sper sa nu deranjez prea mult, raspunzand la intrebarea de pe forum cu o intrebare asemanatoare..
In aprilie 2008 am infiintat o firma neplatitoare de TVA si mi-am angajat un contabil pe care l-am platit si inca il platesc cu minimum posibil 150 ron/luna. Ideea e ca vreau sa demisionez de la firma la care eu eram angajat si sa ma ocup de firma mea, adica sa ma angajez la firma mea (firma are doi asociati, iar eu am 95%), dar pentru asta desigur ca vreau sa-mi reduc costurile, adica sa renunt la angajamentul cu acest contabil.
Contabilul mi-a spus ca daca nu va mai fi angajat cu carte de munca la firma mea, nu va mai putea sa ma reprezinte legal, mai mult, ca ar risca si o amenda mare.
Este adevarat? Nu exista o alta cale legala mai usoara pentru mine, mai ales ca sunt la inceput de drum...?
Ar mai fi un semn de intrebare pentru mine:
Pana acum cu exceptia primei dati in care am semnat actele cand i le-am dat contabilului in aprilie, pana acum nu am mai semnat nicio hartie, e normal? Datorita faptului ca nu am nicio cunostinta in materie de contabilitate, am anumite suspiciuni..., sper sa fie neintemeiate.
Astept raspunsul dvs.
Conform legislatiei in vigoare aveti obligatia sa angajati un contabil, sau sa faceti un contract cu o persoana autorizata membra CECAR.
Nimeni nu va retine sa va ocupati de firma la a careia asociat sunteti.
Nu este normal ca cel pe care l-ati angajat in functia de contabil, sa nu comunice situatia dumneavoastra contabila cel putin odata pe luna, Declaratiile cine le semneaza? Are drept de semnatura? este imputernicit de cineva sa semneze actele firmei?
Contactati un alt contabil si verificati actele contabile daca aveti suspiciuni. Mult succes.