avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor Am nevoie de contabil?!?
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

Am nevoie de contabil?!?

Buna ziua,

Inca un incepator cu intrebari stupide :P, si sper sa ma luminati.

1. Vreau sa imi deschid o firma cu domeniul de activitate: asistenta management (sau ceva in genul) ce cod nou C.A.E.N. trebuie sa folosesc?
2. firma vreau sa o deschid cat mai repede, dar nu stiu cand o voi folosi (poate dura si 8 luni) in toata aceasta perioada (sa zicem 8 luni) nu o sa am nici un fel de activitate...trebuie sa angajez neaparat un contabil? si daca da e suficient un contabil care sa nu fie expert contabil? incerc sa minimizez costurile de intretinere pana cand voi avea activitate, ca la 300ROn cat imi ia un expert contabil in C-ta cheltuiesc cam mult pana o sa dau si de bani ;)

deci as vrea sa stiu la o firma fara activitate ce cheltuieli imi apar (o sa fiu platitor de T.V.A.)
Ultima modificare: Miercuri, 20 Februarie 2008
Giapettin, utilizator
Cel mai recent răspuns: M_d , utilizator 20:03, 3 Aprilie 2009
brashoveanu1 a scris:

Buna ziua,
sper sa nu deranjez prea mult, raspunzand la intrebarea de pe forum cu o intrebare asemanatoare..
In aprilie 2008 am infiintat o firma neplatitoare de TVA si mi-am angajat un contabil pe care l-am platit si inca il platesc cu minimum posibil 150 ron/luna. Ideea e ca vreau sa demisionez de la firma la care eu eram angajat si sa ma ocup de firma mea, adica sa ma angajez la firma mea (firma are doi asociati, iar eu am 95%), dar pentru asta desigur ca vreau sa-mi reduc costurile, adica sa renunt la angajamentul cu acest contabil.
Contabilul mi-a spus ca daca nu va mai fi angajat cu carte de munca la firma mea, nu va mai putea sa ma reprezinte legal, mai mult, ca ar risca si o amenda mare.
Este adevarat? Nu exista o alta cale legala mai usoara pentru mine, mai ales ca sunt la inceput de drum...?

Ar mai fi un semn de intrebare pentru mine:
Pana acum cu exceptia primei dati in care am semnat actele cand i le-am dat contabilului in aprilie, pana acum nu am mai semnat nicio hartie, e normal? Datorita faptului ca nu am nicio cunostinta in materie de contabilitate, am anumite suspiciuni..., sper sa fie neintemeiate.
Astept raspunsul dvs.


Conform legislatiei in vigoare aveti obligatia sa angajati un contabil, sau sa faceti un contract cu o persoana autorizata membra CECAR.

Nimeni nu va retine sa va ocupati de firma la a careia asociat sunteti.
Nu este normal ca cel pe care l-ati angajat in functia de contabil, sa nu comunice situatia dumneavoastra contabila cel putin odata pe luna, Declaratiile cine le semneaza? Are drept de semnatura? este imputernicit de cineva sa semneze actele firmei?
Contactati un alt contabil si verificati actele contabile daca aveti suspiciuni. Mult succes.
buna ziua,
am si eu o intrebare legata de acest subiect.eu sint economist la o firma cu contract de munca si as vrea sa tin si evidenta contabila la un srl. pot face acest lucru chiar daca nu am calitatea de expert contabil? ce fel de contract trebuie sa inchei cu aceasta firma pentru a putea putea contabiliza actele lor?
multumesc!
Iti poti face un contract de munca la timp partial de minim 1ora pe zi ca economist
Puteti face si contract de cateva ore pe luna, nu neaparat un anumit numar de ore pe zi.
In cazul in care am angajat un contabil fara drept de semnatura si posibilitatea de a face rost de semnatura de la un expert contabil (fara costuri suplimentare) este posibil sa dobandesc acea semnatura pe acte fara ca expertul sa fie angajat la srl-ul meu ?

Multumesc pentru timpul dumneavoastra !
Milu

Alte discuții în legătură

Obligativitate angajare economist ioanaep ioanaep Buna ziua, este obligatoriu ca o firma sa aiba angajat economist pe firma? multumesc (vezi toată discuția)
Declaratia pe 0 pentru o firma fara activitate designer.aed designer.aed Buna ziua. Administrez un srl neplatitor tva, cu obiect activitate design interior. Activitatea firmei este pe 0 si declarata astfel de contabil la ANAF de mai ... (vezi toată discuția)
Declaratiile care se depun la fisc pot fii depuse de administrator? Fl0r3ntina Fl0r3ntina buna ziua, am infiintat o firma sunt asociat unic si administrator, nu am fff multe facturi in medie 20-30 de facturi pe luna, domeniu de activitate ... (vezi toată discuția)