Buna ziua.Ma confrunt cu o situatie care imi cam da batai de cap, am un angajat caruia i-am depus dosarul de pensionare pt limita de varsta cu 1 decembrie 2010 si domnul vrea sa continuie activitatea incontinuare la noi.Acum nu stiu ce sa fac ii incetez contractul cu 1 decembrie(dar nu stiu cum de drept sau prin acordul partilor) si ii intocmesc alt contract de munca cu 1 decembrie? sau continua activitate pe baza aceluiasi contract? va rog sa ma a jutati cu un raspuns.Va multumesc.
În temeiul prevederilor art. 41 alin.(5) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, în forma adoptată prin Legea nr.49/2010, "asiguraţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezenta lege pentru obţinerea unei pensii pentru limită de vârstă, cu excepţia pensiei anticipate şi a pensiei anticipate parţiale, îşi pot continua activitatea numai cu acordul angajatorului, în condiţiile legii."
În cazul în care nu există acordul angajatorului sunt aplicabile prevederile art.56 alin (1)lit.d) din Legea nr.53/2003-Codul Muncii, astfel cum a fost modificat de Legea nr.49/2010. Pe cale de consecinţă, persoanele care au acordul angajatorului pot continua activitatea în baza aceluiaşi contract individual de muncă.
Pensionare
divele
Ce se intampla daca salariatul care indeplineste conditiile de pensionare la limita de varsta solicita angajatorului sa-si continue activitatea, in baza ... (vezi toată discuția)