Am lucrat doua luni(incepand cu august 2010) la o firma(din bucuresti) pe baza de contract de munca, fara a detine anterior carte de munca. La momentul respectiv am declarat ca nu am carte de munca.
Acum mi-am schimbat locul de munca si cei de aici mi-au spus k trebuie sa aduc cartea de munca sau sa declar k nu am mai avut. Am intrebat la vechea firma si cei de aici( nu prea stiau) mi-au spus sa imi ridic cartea de munca de la ITM. Nu ar fi trebui sa mi-o inmaneze fostul anagajator personal? Si cum aflu acum unde se afla cartea mea de munca si de unde o ridic.
Se ridica numai personal de la ITM , daca aveti ;
E posibil sa nu aveti ,deoarece nu se gasesc pe piata de cumparat si fostul administrator probabil ca nu va cumparat;
Va interesati la ITM si daca nu aveti -dati o declaratie pe proprie raspundere.
Art 4 din decretul nr 92/1976 privind carnetul de munca
1-Carnetul de munca este un act personal al titularului care nu poate fi cedat sau instrainat
2-La incetarea activitatii sau in caz de transferare,carnetul de munca se inmaneaza titularului completat cu toate inscrisurile la zi
Dvs ,de cand desfasurati activitati ,aveti stiinta sa fi soliciat intocmirea de carnet de munca?
Aveti stiinta sa fi semnat carnetul de munca?
1. Nu cred ca v-au intocmit carnet de munca , intrucat inca de la inceputul anului 2010 era problema cu aceste tipizate de carnete , iar dvs ati fost angajat din august 2010 cand era criza mare de aceste tipizate in Bucuresti.
2. Mergeti la ITM la inspectorul la care este arondat fostul angajator si vedeti daca aveti sau nu carnet de munca... in cazul in care nu vi s-a intocmit solicitati adeverinta de vechime pentru perioada lucrata...
3. La noul angajator veti declara ca aveti sau nu carnet de munca decat dupa ce ati vorbit cu inspectorul ITM la care este arondat fostul angajator.
Cartile de munca
mosneanu
intrebarea mea este ,de la ITM spre firma se dau toate cartile de munca sau doar cele ale angajatilor in prezent,ca nu am cum sa iau legatura cu fosti angajati ... (vezi toată discuția)