avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 717 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... cum pot obtine pensia alimentara?
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

cum pot obtine pensia alimentara?

Buna ziua,

Incep prin a va spune ca am varsta de 21 de ani. sunt student anul 3 la una dintre universitatile din bucuresti la zi. tatal meu este divortat de mama mea inca de cand eu aveam 6 luni. am locuit cu mama pana acum 4 luni. in tot acest timp tata sa recasatorit a facut doi copii si a divortat si de aceasta sotie in prezent fiind casatorit iar cu o alta femeie. el plateste pensie alimentara celorlalti 2 copii. a fost obligat sa imi plateasca pensie alimentara prin hotarare judecatoreasca pana la varsta de 25 de ani in conditiile in care eu imi continui studiile la zi. la 18 ani a venit sa imi spuna ca nu imi mai plateste pensia alimentara si ca ma roaga sa nu am pretentii sa imi mai plateasca. el imi platea conform hotararii judecatoresti suma de 100 ron lunar. POT SA OBTIN RETROACTIV DE LA VARSTA DE 18 ANI?
CE ACTE IMI SUNT NECESARE?
CAT MA COSTA PROCESUL?
MA POT REPREZENTA IN FATA INSTANTEI JUDECATORESTI SINGUR?
Mentionez ca el este angajat cu carte de munca deci ii se pot demonstra veniturile nete. el are net 4000 de ron. Problema este ca "se intelege" cu cea de la departamentul financiar sa ii treaca pe adeverinta venituri mai mici pentru a plati mai putin pensie alimentara. asa a procedat si cu ceilalti 2 copii. la venitul lui de 4000 de ron el plateste pensie alimentara 200 de ron pentru amandoi. vi se pare normal? el poate invoca faptul ca are credite la banci? ce pot face in situatia asta?



cu deosebita consideratie,

Alexandru.
Cel mai recent răspuns: ContSters36411 , utilizator 19:36, 25 Noiembrie 2010
Aveti hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila care poate fi executata,dar pe ultimii trei ani,restul sumelor ,intrand in prescriptia extinctiva de 3 ani.Formulati cerere de executare la un executor judecatoresc pentru a va executa sentinta.
Puteti de asemeni saolicita majorarea pensiei de intretinere care vi se presteaza ,avand ca si al doilea capat de cerere si obligarea tatalui dvs la plata sumei datorate pe ultimii trei ani.
Fiind vorba despre trei copii ,i se pot retine cu titlul de pensie de intretinere pentru acestia,pana la 1/2 din veniturile realizate,dvs baneficiind astfel de o pensie mai mare,decat cea stabilita initial.
Puteti de asemeni sa formulati plangere penala impotriva tatalui dvs pentru neplata cu rea credinta a pensiei de intretinere 2luni,pentru abandon familial,conf.art.305 c.pen,unde aveti posibilitatea in cazul achitarii datoriilor sa va impacati pana la cuvantul pe fond ,fin ultima faza procesuala,inlaturandu-se,astfel,in cazul platii,raspunderea penala a tatalui dvs.
puteti sa ii faceti plangere penala pt nerespectarea hotararilor judecatoresti.
Eu va sfatuiesc sa discutati cu tatal dvs. si sa-i spuneti sa va plateasca de buna voie pensia restanta. Puteti sa-i precizati posibilitatea dvs. de a face o plangere penala pentru abandson de familie, in forma prevazuta de art.305 lit. c) C.pen. (neplata cu rea-credinta, timp de 2 luni, a pensiei de intretinere stabilita pe cale judecatoreasca.)
Referitor la posibilitatea ca o persoana cu atributii financiar-contabile sau de conducere din firma in care lucreaza tatal dvs. sa mentioneze o suma falsa in adeverinta de venit a acestuia, personal ma indoiesc, avind in vedere riscurile la care se supune. Putei introduce o actiune in instanta pentru actualizarea sumei cuvenite ca pensie alimentara, actiune in care se va solicita si o adevrinta de venit a tatalui. Daca aveti siguranta unei insrieri in fals a sumei pe care o primeste ca venit tatal dvs., puteti face o plangere penala.
Va sfatuiesc insa, pentru alegerea celei mai bune strategii, sa apelati la un avocat.
Cu toate acestea, pentru a raspunde si ultimei dvs. intrebari, va puteti reprezenta in instanta singur, in orice situatie, cu exceptiile situatiilor in care apararea este obligatorie (de ex. in situatia in care, doamne fereste :(, sunteti retinut sau arestat ca inculpat intr-un dosar penal).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Dreptul la vizita koreh silvia koreh silvia Buna ziua! Fostul concubin are de platit o suma de 178 lei pensie alimentara,care o plateste doar cand vrea(la el e rea vointa,deoarece lucreaza),daca el nu ... (vezi toată discuția)
Pensia alimentara. anonim89 anonim89 Buna ziua, Incep prin a va spune ca am varsta de 21 de ani. sunt student anul 3 la una dintre universitatile din bucuresti la zi. tatal meu este divortat de ... (vezi toată discuția)
Urgenta-neplata pensie Emilia87 Emilia87 buna ziua ,as avea nevoie de un sfat urgent sora mea e divortata cu 2 copii si copii sant la fostu sot platea pensie alimentara a ramas fara servici e in ... (vezi toată discuția)