In primul rand, sunt elev, nu am legatura cu acest domeniu, prin urmare nu am cunostinte prea bogate legate de domeniul juridic.
As incepe prin a explica ceea ce s-a intamplat acum aproximativ un an: pe la ora 21, ieseam din sala de sport dupa antrenament si eram destul de grabit sa ajung acasa. In aceeasi seara, cativa colegi au vandalizat o masina parcata in curtea scolii. La urmatorul antrenament am fost instiintat ca numele meu figureaza pe o lista a celor care au participat la distrugerea masinii. S-a clarificat treaba, colegii au recunoscut ca eu nu am fost acolo, prin urmare numele meu a fost sters de pe acea lista.
Aseara am primit in posta un document din partea Parchetului de pe langa Judecatoria Cluj-Napoca. Titlul este REZOLUTIE de confirmare a propunerii de neincepere a urmaririi penale. Numele meu figureaza alaturi de cel al altor 5 baieti care intr-adevar au comis fapta. Apoi, intr-un alt paragraf, este mentionat faptul ca pagubitul a depus o plangere, a evaluat paguba la 1000 de Euro, dar fiindca parintii au acoperit paguba, si-a retras plangerea. Ultimul paragraf este o CONFIRMARE a propunerii de neincepere a urmaririi penale.
Mentionez ca nu am stiut nimic despre desfasurarea anchetei, nu am primit nicio instiintare cum ca sunt anchetat pentru asa ceva, acesta fiind primul document pe care il primesc in legatura cu ce s-a intamplat.
Intrebarea mea este: toata aceasta intamplare poate sa ma afecteze cumva pe viitor? In cazierul meu, sau in vreun dosar, sau nu stiu unde, va figura asta? Cand voi incerca sa ma angajez undeva, as putea fii dezavantajat de asta?
Daca da, as dori sa fac ceva in legatura cu asta. Ce anume as putea face?
Va multumesc anticipat! Sper ca am fost destul de explicit.
Astept un raspuns.
Colegii au confirmat asta la urmatorul antrenament, deci asta nu a fost facuta in scris, la politie. Dar cum e posibil sa aflu doar acum ca am fost implicat in asta?