avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 806 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale activitate fiscala
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

activitate fiscala

Buna ziua,
In Ianuarie 2008 am infiintat un srl la care sunt asociat unic.
Am doua intrebari si as fi f. recunoscator daca cineva m-ar putea lamuri:
-acest srl poate avea activitate fara a avea un angajat?
-cum pot trece un autoturism contractat pe persoana fizica, prin credit bancar, pe acest srl,
astfel incat sa pot deduce cheltuielile legate de carburanti, dar si cele aferente ratei lunare pe care o platesc la banca?
Va multumesc.:)
Cel mai recent răspuns: ContSters42967 , utilizator 23:24, 18 Martie 2008
Multumesc mult pentru ajutor.

Referitor la angajati,....totusi ma gandesc... nu ar trebui ca "cineva" sa desfasoare actiuni generatoare de profit? Adica sa fie cineva angajat care sa presteze activitati?
Pentru mine ar fi excelent sa fie asa cum spune lory10. Adica sa pot desfasura activitate fara un angajat.

Masina intradevar a fost luata cu un credit auto.
Se poate face un contract de comodat intre mine si srl, in care sa se treaca si obligatia srl-ului de a plati cheltuielile(ratele) in continuare?
Va trebui sa incerci o cesiune a contractului in favoarea societatii.
lory10 a scris:

Nu cred, in fond si leasingul e tot o forma de inchiriere si nu suporta societatea de leasing cheltuielile aferente folosintei, ci utilizatorul.

Asa este. Insa toate cheltuelile sunt platite prin facturi care sunt emise catre societate. Nu se fac inregistrari de facturi emise catre terti.
Asa cum am precizat deja, cu toata siguranta, un SRL nu are nevoie de angajati ca sa functioneze. Se considera ca activitatea e desfasurata de asociati.
Nu puteti face comodat cu obligatia de plata a ratelor, pt. ca atunci contractul devine de inchiriere....
Ati facut credit auto sau de nevoi personale? Scrie in contractul de credit ca nu aveti voie sa vindeti masina? Sau ca e garantat cu masina?
Sunt mii si mii de firme care obtin profit (si unele profit serios, prietenii stiu de ce) fara a avea angajati. Asociatii si administratorul (care nu este angajat) pot emite facturi si desfasura activitati productive pentru firma. Atat timp cat platesc impozitul pe profitul firmei si pe dividende este totul OK.

Atentie insa la cum ati declarat firma la infiintare. Daca ati optat pentru microintreprindere (de fapt forma de impozitare pe venitul microintreprinderilor) trebuie sa angajati cel putin o persoana in 60 de zile de la infiintare, altfel pierdeti aceasta facilitate. Angajatul poate avea si o norma redusa de 2, 4, 6 ore.

Alte discuții în legătură

Cheltuieli combustibil - ajutor sub_bass2002 sub_bass2002 Buna. Am o intrebare si daca puteti va rog ajutati cat mai repede. Am o firma care presteaza servicii la o alta firma. La firma respectiva nu este angajata ... (vezi toată discuția)
Deduceri combustibil pentru auto in comodat anitsirc anitsirc In cazul in care fac contract de comodat intre firma si masina unei rude. Pentru firma lucreaza doar unicul asociat, firma neavand nici un angajat. Unicul ... (vezi toată discuția)
Plata facturi prin firma ypo ypo Avem un srl. cu doi asociati :sot-sotie,sediul firmei este apartamentul in care locuim si pe care suntem proprietari 50%sotul,50%sotia,nu am depus contract de ... (vezi toată discuția)