Nu neaparat anexate la foaia de parcurs.Inscrieti pe foaia de parcurs numarul ordinului de deplasare. Astfel le veti identifica mai usor.
Daca aveti si cheltuieli pe aceste ordine, efectuate cu ocazia deplasarilor,acestea trebuie mentionate in ordinul de deplasare. Se anexeaza chitante,bonuri fiscale...si in cazul in care nu a fost ridicat un avans spre decontare,acesta se preda de catre cel care a efectuat delegatia ,la casieria societatii ,pentru a-si recupera banii respectivi. Deci ordinul de deplasare va ramane atasat la registrul de casa,ca document justificativ pentru plata contravalorii acestuia din casierie.
Cu permisiunea dvs ,precizez ca ordinul 1850/2004 este abrogat de la 01.01.2009 de ordinul 3512.
In 3512 :
III.ORDIN DE DEPLASARE (DELEGATIE - Cod 14-5-4)
1.Serveste ca:
- dispozitie catre persoana delegata sa efectueze deplasarea;
- document pentru decontarea de catre titularul de avans a cheltuielilor efectuate;
- document pentru stabilirea diferentelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
2.Se întocmeste într-un exemplar, pentru fiecare deplasare, de catre persoana care urmeaza a efectua deplasarea, precum si pentru justificarea avansurilor acordate în vederea procurarii de valori materiale cu plata în numerar.
3.Circula:
- la persoana împuternicita sa dispuna deplasarea, pentru semnare;
- la persoana care efectueaza deplasarea;
- la persoanele autorizate ale unitatii la care s-a efectuat deplasarea, pentru confirmarea sosirii si plecarii persoanei delegate;
- la compartimentul financiar-contabil pentru verificarea decontului, pe baza actelor justificative anexate la acesta de catre titular, la întoarcerea din deplasare sau cu ocazia procurarii materialelor, stabilindu-se diferenta de primit sau de restituit, cu luarea în considerare a eventualelor penalizari si semnatura pentru verificare.
În cazul în care la decontarea avansului suma cheltuielilor efectuate este mai mare decât avansul primit, pentru diferenta de primit de catre titularul de avans se întocmeste Dispozitie de plata catre casierie.
În cazul în care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenta de restituit de catre titularul de avans se depune la casierie pe baza de Dispozitie de încasare catre casierie;
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza;
- la conducatorul unitatii pentru aprobarea cheltuielilor efectuate.
4.Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5.Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea si numarul formularului;
- numele, prenumele si functia persoanei delegate; scopul, destinatia si durata deplasarii; stampila unitatii; semnatura conducatorului unitatii; data;
- data (ziua, luna, anul, ora) sosirii si plecarii în/din delegatie;
- ziua si ora plecarii; ziua si ora sosirii; data depunerii decontului; penalizari calculate; avans spre decontare;
- cheltuieli efectuate: felul actului si emitentul, numarul si data actului, suma;
- numarul si data documentului pentru restituirea diferentei; diferenta de primit/restituit;
- semnaturi: conducatorul unitatii; controlul financiar preventiv, persoana care verifica decontul, seful de compartiment, dupa caz; titularul de avans.
Buna ziua,
Sunt asociat unic si administrator la un SRL, este obligatoriu sa completez acest document? Ma refer la deplasarile de scurta durata, cateva ore, o zi. Am societatea la tara si efectuez deplasari la oras pentru marfa, banci, administrative etc.Si pentru asta trebuie sa completez acest document si sa-l dau la semnat unde merg( furnizori, banci, finante etc.)?