avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 351 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... PFA, norma de venit, neplatitor TVA, sa lamurim o data ...
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

PFA, norma de venit, neplatitor TVA, sa lamurim o data cu registrele obligatorii !

Sa va explic despre ce este vorba:Mi-am infiintat anul asta PFA la norma, neplatitor de TVA pe coafor.Bun, dupa registrul comertului, ma duc la finante si dupa ce m-au pacalit sa ma trec in sistem real, desi eram hotarata sa ma inscriu la norma dupa consultarea anterior a forumurilor de specialitate,m-am decis la vrea 3 ore dupa ce m-au mai ajutat cu informatii anumite cunostinte sa revin la decizia mea si ca e mult mai avantajos la norma, si nu au fost probleme, m-au trecut, bineinteles dupa multe insistente ca pot sa-mi deduc cheltuielile, ca beneficiez de....etc.Si la ora actuala sunt foarte multumita, consider ca e punctul de plecare foarte potrivit, art.49 CF, nu contabilitate, nu batai de cap, nu declaratii, nu contabil....Ceva mai tarziu aveam sa aflu ca cei de la finante sunt deranjati de cei la norma, caci nu prea au ce controla....probabil doar ce tine de casa de marcat(ei si cu garda fin.) si daca ai trecut de pragul de 35.000 euro..
Bun, acum am o colega cu care colaborez pe manechiura tot PFA, tot la norma inregistrata de 2 saptamani, bineinteles cu aceleasi insistente pe sistemul real, si ca o copie la xerox, a reusit in final sa se treaca tot la norma.Mai am o colega pe cosmetica, cu aceleasi detalii de mai sus, toate trei avem un spatiu comun inchiriat, si toate suntem la norma.
Acum intervine nelamurirea mea.Colega de la cosmetica nu are nici un registru, asa i-au spus,insa pe colega de la manichiura au obligat-o sa-si ia registru de incasari si plati, pe care i l-au inregistrat la finante si au indrumat-o sa il completeze dupa ce i-au explicat vreo 10 minute.Bun, ma duc si eu acum doua zile la finante, dupa ce m-am pus la punct cu Normele de aplicare a CF, OMEF 1372 din 2008, OUG44 din 2008, OMFP 1040 din 2004, si nu in ultimul rand dupa ce m-am consultat pe acest forum cu persoane cu experienta in domeniu carora le multumesc inca o data pe aceasta cale.
Cand am ajuns la finante incepe distractia, inspectorul nu era , ma duc la secretara lor(una la vreo 5-6 inspectori cred) si intreb daca imi trebuie registru de incasari si plati eu fiind FPA, norma, neplatitor TVA.Imi spune ca da si sa ma duc la alt etaj la alt birou.Si asa cum ma asteptam din acel birou, ma trimit la alt birou unde se faceau inregistrari pt registrele PFA.Ajunsa acolo, iese un tip si ii explic situatia mea si a colegelor la care acesta imi spune "nu iti trebuie registru de incasari si plati iti trebuie registru inventar", eu ii explic ca m-am documentat ceva si sa nu se supere pe mine dar nu imi trebuie asa ceva eu netinand contabilitatea. Si atunci sa vezi orgoliu masculin, ca el e de 25 de ani in finante si vin eu acum, etc.M-a mai intrebat "...ai casa de marcat?" i-am spus ca da si ma intreaba ..."si unde inregistrezi raportul zilnic, nu in registru de inventar?"Sa vezi ce patesti tu cand vine garda financiara si nu ai registru inventar.Du-te repede cumpara unu, adu-l la inregistrat si treci la treaba ca altfel o sa ai probleme.Nici acum nu reusesc sa inteleg ce a vrut sa spuna, m-am uitat la formularul registrului inventar si in continuare consider ca nu trebuie sa completez acest formular.Si ce treaba ar avea raportul zilnic cu registrul inventar tot nu inteleg.Sun o cunostinta,apoi merg impreuna cu ea la secretara initiala si imi spune ...."a, pai daca sunt la norma nu imi trebuie nici un registru ", desi initial ii spusesem ca-s la norma...in fine....Zic, bun dar domnul la care m-ati trimis mi-a recomandat registru inventar...Raspunsul final a fost foarte categoric "nu trebuie nici un registru".(Eu aveam registru incasari si plati, numerotat si sigilat, mai trebuia inregistrat insa nu s-a putut)
Ajung la coafor plina de nervi, si colega de la cosmetica suna si ea la o cunostinta de la finante sa intrebe.Aceasta i-a raspuns dupa doua ore in care s-a interesat la un inspector fiscal ca ii trebuie registru de incasari si plati si sa se duca sa-l inregistreze.
Eu consider acum ca ar trebui sa am registru de vanzari si registru de cumparari si nu am nici o treaba cu registrul de incasari si plati, registru inventar, registrul unic de control.Practic, cred ca trebuie sa am o evidenta din care sa dovedesc ca am depasit sau nu cei 35.000 de euro si atat, nu NRCD, nu bon de consum nu alte documente.
Gresesc eu?Daca da, oricum gresesc mult mai putin ca cei de la finante unde desi suntem trei cazuri identice, am primit trei raspunsuri total diferite, ca si cand nu ni s-ar aplica aceleasi legi......
Astept nerabdatoare raspunsurile voastre, consider ca-s mult mai documentate decat ce se intampla in practica.
Va multumesc tuturor, pentru raspunsurile anterioare pe teme asemanatoare !
Ruben,

Argumentele de genul ”așa am văzut eu cum fac alții” sau ”în Dragonul Roșu nu au case de marcat” sau ”vecinul meu mi-a spus că nu trebuie”, ”vărul meu nu a avut niciodată casă de marcat”...
sunt irelevante în discuțiile juridice.

Chiar și în cazul în care o instituție nu a solicitat un anume document sau nu a amendat pentru o anumită faptă... nu înseamnă că nu o va face pe viitor.

Iar exemplele de nerespectare a legii pot fi nelimitate.

Dacă vrei să faci afaceri cinstit și lucrezi serios, nu te încurci de niște nimicuri cum ar fi impozitele sau o casă de marcat.

Roagă-te să plătești cât mai multe impozite și taxe și să ai nevoie de cât mai multe case de marcat pentru că asta va însemna că ai venituri și încasări foarte mari.

Adevăratul om de afaceri nu se găinărește la nimicuri ci se concentrează pe afacere.

Alberto Kurtyan
albertokurtyan a scris:

Ruben,

Argumentele de genul ”așa am văzut eu cum fac alții” sau ”în Dragonul Roșu nu au case de marcat” sau ”vecinul meu mi-a spus că nu trebuie”, ”vărul meu nu a avut niciodată casă de marcat”...
sunt irelevante în discuțiile juridice.

Chiar și în cazul în care o instituție nu a solicitat un anume document sau nu a amendat pentru o anumită faptă... nu înseamnă că nu o va face pe viitor.

Iar exemplele de nerespectare a legii pot fi nelimitate.

Dacă vrei să faci afaceri cinstit și lucrezi serios, nu te încurci de niște nimicuri cum ar fi impozitele sau o casă de marcat.

Roagă-te să plătești cât mai multe impozite și taxe și să ai nevoie de cât mai multe case de marcat pentru că asta va însemna că ai venituri și încasări foarte mari.

Adevăratul om de afaceri nu se găinărește la nimicuri ci se concentrează pe afacere.

Alberto Kurtyan


:) frumoasa pledoaria...

Domnu' Alberto, realitatea vietii unui PFA care nu lucreaza ca PFA de om de afaceri ce este ci numai si numai din lipsa locurilor de munca decente, este ca isi face singur de lucru in conditiile in care, daca chiar vrei sa platesti toate taxele si toate cerintele legale posibile si imposibile, cheltuielile cu taxele, cu contractele obligatorii (cu diferite firme de salubrizare/paza/etc.) si cu tot felul de echipamente cerute prin cine stie ce Ordin/HG/OUG/Lege devin 100% din incasari. Ca sa nu zic ca toate cheltuielile astea pot depasi lejer incasarile, pentru noi, astia, "gainarii".
Asa ca domnu' avocat, noi, "gainarii" incercam sa fim cat mai la curent cu detaliile legilor statului, pentru a stii clar pe ce articole de lege ne incadram cu gainariile astea.

Si apoi ar mai fi ceva :-)
N-am nici o intentie sa ma rog sa platesc impozite mari. Din experienta mea de viata, intotdeauna cand am facut bani multi, am cheltuit la fel de mult - pentru un nivel de trai exact la fel cu cel pe care-l am cheltuind putin (si castigand putini bani). Hai sa-ti spun o poveste ce am citit-o intr-o revista dinasta ce se da pe baza de donatii:

Această povestire, cu numeroasele ei variante, a fost spusă de mii de ori. Nu cu mult timp în urmă, un bărbat în vârstă dintr-un sat din Benin (vestul Africii) le-a relatat unor tineri următoarea variantă.
Un pescar se întorcea acasă cu piroga lui şi se întâlni cu un expert în afaceri care venise să lucreze în această ţară în curs de dezvoltare. Expertul îl întrebă pe pescar de ce se întorcea acasă atât de devreme. Bărbatul îi spuse că ar mai fi putut sta, dar a prins destui peşti ca să-şi hrănească familia.
„ª-acum ce-ai de gând să faci cu restul timpului?“, îl întrebă expertul.
„Păi, mai pescuiesc un pic; mă joc cu copiii mei. În zăduful zilei ne odihnim cu toţii, iar seara luăm cina împreună. Apoi mă întâlnesc cu prietenii şi ascultăm puţină muzică. ªi aşa mai departe . . .“, îi răspunse pescarul.
Expertul în afaceri îi tăie vorba: „Ascultă, eu am făcut facultate şi am studiat chestii de genul ăsta. Lasă-mă să te ajut. Cred c-ar trebui să stai mai mult timp la pescuit. Ai câştiga mai mult şi, în scurtă vreme, ţi-ai putea cumpăra o barcă mai mare. Cu ea ai câştiga şi mai mult ş-ai putea să-ţi iei mai multe traulere“.
„ªi dup-aia?“, îl întrebă pescarul.
„Apoi, în loc să vinzi peştele printr-un intermediar, poţi negocia direct cu o fabrică sau, de ce nu, chiar să-ţi deschizi tu o fabrică de prelucrare a peştelui. Ai putea să te muţi din sat şi să te stabileşti în Cotonou, Paris sau New York, conducându-ţi afacerile de-acolo. Afacerea ta ar putea fi chiar cotată la bursă ş-ai putea câştiga milioane.“
„În cât timp s-ar putea face toate ăstea?“, îl întrebă pescarul.
„Probabil, în 15–20 de ani“, îi răspunse expertul.
„ªi dup-aia?“, întrebă din nou pescarul.
„Atunci începe adevărata viaţă“, îi explică expertul. „Ai putea să te retragi din afaceri şi să te muţi undeva departe de toată agitaţia, într-un sat izolat, de exemplu.“
„ªi dup-aia?“, întrebă pescarul.
„Apoi vei avea timp să mai pescuieşti un pic, să te joci cu copiii tăi, să te odihneşti în zăduful zilei, să iei cina în familie şi să te întâlneşti cu prietenii ca să ascultaţi puţină muzică.“

Acuma gandeste-te la pescarul asta ca la un PFA, iar la expert în afaceri ca la un avocat care-l pune la respect pe PFA-ul asta. :)

Ultima modificare: Duminică, 6 Martie 2011
Ruben, utilizator
Iulian Manea a scris:

www.avocatnet.ro/content/art...


OK, am citit versiunea actualizata a OUG 28/1999... dar nu am gasit motivarea dvs.
Puteti sa-mi indicati articolul care arata ca "deoarece factura este emisa anterior incasarii" nu este nevoie de bon fiscal la incasarea facturii ci "aceasta se face cu chitanta"?

Acest lucru tine de logica si de cronologie.

Livrarea marfurilor sau prestarea de servicii catre populatie se face prin emiterea bonului fiscal. Aceasta certifica faptul ca (1) livrarea marfii sau prestarea serviciului a avut loc si (2) s-a incasat contravaloarea acesteia.

Daca nu au avut loc concomitent ambele evenimente atunci se emite factura si apoi chitanta pentru plata cu numerar sau ordin de plata, cec, bilet la ordin sau card pentru plata din contul bancar.

Alte discuții în legătură

Documente contabile pt. i.i. cu norma de venit ginan ginan ce documente contabile ar trebui sa prezint unui control al garzii financiaredaca sunt I.I. cu norma de venit ( in afara de registru specisal la casa de ... (vezi toată discuția)
Ce obligatii ii revin titularului de pfa? hdm hdm - Dupa inregistrarea la Registrul Comertului a unui P.F.A., ce obligatii mai revin titularului? (vezi toată discuția)
Obligatii pfa impozitata la norma de venit paoctav paoctav Salut tuturor. Am inregistrat de curand la ORC o PFA pe servicii informatice (cod CAEN 6201). Urmeaza inregistrarea la Adm. Financiara. Intentionez sa ... (vezi toată discuția)