avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 215 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... clauze de reziliere servicii
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

clauze de reziliere servicii

In aprilie anul curent am incheiat un contract cu vodafone pe care l-am semnat si stampilat ca primarul convins de onestitatea reprezentantului de vanzari al vodafone care mi-a si trimis un fax cu punctele principale ale ofertei. Astfel ,acest escroc imi face un pret ptr. pachetul de servicii si imi spune ca imi ofera internetul gratis in cadrul acelui pachet . eu insist ca nu am nevoie fiindca am internet de la romtelecom , el nu si nu sa-l iau ca-i gratis ,in fine accept.Apoi primesc contractul pe vreo 12 pagini scris marunt , ma rog il semnez si-l stampilez.Luna asta descopar intamplator ca un serviciu pe care nu il folosesc ,respectiv internetul prin stick costa de fapt9.90 euro fara tva.Ii sun si ei imi spun ca nu e gratis ca a fost tot timpul tarifat.Escrocul ce facuse , in loc sa-mi spuna ca daca nu vreau internet pachetul costa cu 10 euro mai putin , el facuse pretul pachetului incluzand si pretul internetului si imi pretindea ca la acel pret este inclus si internet gratis (evident:D ).In fine , intrebandu-i cum procedez ca sa nu mai platesc acest serviciu de care nu am avut niciodata nevoie ,mi-au spus ca in contract sunt clauze de reziliere cu penalitati in suma de 150 de euro .Mi-au spus ca aceste clauze ,desi nu mai sunt permise de lege (daca am inteles bine) , ei opereaza un fel de despagubire in functie de timpul ramas pana la terminarea contractului si ar trebui sa le platesc 100 de euro .Intrebarea mea: este legal sa procedeze asa ? adica sa-mi factureze despagubiri ,iar eu pot face ceva astfel incat sa nu fiu nevoit sa le platesc? Mentionez ca nu mai am faxul primit cu punctele ofertei , am intrebat la vodafone si mi-au spus ca ei arhiveaza doar cu 3 luni in spate , deci nu se mai afla nici la ei.Multumesc
Cel mai recent răspuns: kappauser , utilizator 14:11, 12 Decembrie 2010
Buna ziua !
Esential este ca atunci cand inchiati un contract sa- l cititi cu atentie, iar in situatia in care nu va convin termenii si / sau clauzele contractului respectiv, sa nu- l semnati. Acum , cand deja este incheiat contractul, va sfatiuesc sa sesizati directorul generala al Vodafone Romania, aducandu- i la cunostinta mijloacele dolosive folosite de angajatii sai in racolarea de clienti si deasemeni sa anuntati ca daca nu se iau masuri corespunzatoare veti sesiza ANPC si ulperior veti fi nevoit( daca denuntatrea contractului nu este acceptata pe cale amiabila) sa reziliati contractul in instanta. Asteptati raspunsul legal al Vodafone Romania( 30 de zile) si ne contactati ulterior.
Cu stima !
Din pacate , cred ca mai usor ajungi in audienta la Papa de la Roma decat la directorul general vodafone !!! am incercat aceasta varianta si nu se poate , ei au doar un serviciu de sesizari si reclamatii la care raspunsul fac pariu ca va fi trebuie sa platesc fiindca am semnat si am stampilat .as putea sa le trimit o cerere de reziliere a serviciului si sa cer scutirea de taxa ,intrebarea mea este daca raspunsul va fi negativ(99% asa va fi sunt sigur) ptr. ca am semnat si stampilat mai pot sa fac ceva ? sau ati putea sa-mi dati cateva sfaturi referitor la ce am de scris in cerere ca sa sune cat de cat convingator ptr. urechile lor de rechini flamanzi ?
Din pacate, asa cum a subliniat si dl. avocat zahariamarius, este intr-adevar o practica marsava , nu a comerciantului, ci a persoanei care v-a aburit. El incaseata comision din vanzari.
Contractul semnat ramane valabil, precum l-ati semnat.
Insa trimiteti totusi o informare direct comerciantului, si informatii asupra acestor practici. Poate in cazul in care exista mai multe plangeri la adresa aceluiasi angajat/dealer care comite astfel de fapte, comerciantul va lua unele masuri, mergand chiar la acceptarea rezilierii fara nici un fel de penalitati. Poate doar la gandul ca la incetarea contractului, clientul va pleca de la el, si chiar va impartasii experienta proasta, comerciantul isi va schimba atitudinea (lucru foarte rar in Romania, daca nu chiar disparut)
Deci un sfat ar fi sa le scrieti ca la incetarea contractului veti schimba providerul chiar daca acela va fi mai scump, si veti sfatui pe orice sa evite contractele cu acesta.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Taxa reziliere vodafone 2018 GiHa GiHa Ce parere aveti despre urmatoarea situatie: Este o poveste mai lunga insa am sa sintetizez cat pot, nu mai detaliez felul in care angajatii Vodafone iti ... (vezi toată discuția)
Contract firma tv+telefonie+internet e_florin e_florin Modificare contract fara instiintare Buna ziua, Cu un an in urma am incheiat un contract cu romtelecom pe o perioada de 2ani in care se specifica ca pe ... (vezi toată discuția)
Anulare contract ptr serviciile vodafone cheffovidiu cheffovidiu Buna. Am si eu nevoie de o informatie privind noua lege de reziliere a contractelor intre consumator si comerciant incheiat inainte de termen. Problema mea ... (vezi toată discuția)