avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 534 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii inapoi?

Buna ziua, in ce conditii sunt obligat sa primesc inapoi un produs si sa restitui banii?
Nu sunt nici SRL nici PFA ci pur si simplu producator iar ceea ce produc vand in piata, astazi a venit un domn foarte revoltat la mine si mi-a spus ca a cumparat o floare si i-sa ofilit, l-am intrebat de la cine a cumparat-o si mi-a raspuns ca nu stie de la cine dar din zona in care eram eu(tarabele respective), si-a ales o floare de pe masa si mi-a cerut sa ii fac reducere 5 lei pt ca i sa ofilit precedenta, iar daca nu el se duce la OPC si ..."Vin cu ei peste tine!"

Intrebarea mea este, cum poate decide opc-ul cauza de la care s-a ofilit floarea?,cum poate decide de la cine a cumparat-o? si ... se poate returna o floare? avand in vedere natura ei...?, stiu ca daca te duci la Carefforur si vrei sa returnezi un toc de dvd-uri se accepta. Se accepta din obligatie legala sau bunavointa, la fel se aplica si pt o punga de orez sau un kg de mere?
Cel mai recent răspuns: dr3 , utilizator 10:18, 19 Iulie 2011
Daca te duci intr-un supermarket in termen de 10 zile cu un dvd sau orice aparat ai dreptul sa primesti banii inapoi fara explicatii conform Ordonanţei Guvernului 21/1992 aprobată prin legea 11/1994.. In cazul dumneavoastra, scuzati-ma dar e de ras, nu dumneavoastra ci asa-zisul client. Nu poate demonstra in niciun fel ca floarea s-a ofilit din cauza calitatii proaste a "produsului", poate a uitat sa o puna in apa, a tinut-o la caldura, sunt atatea situatii in care floarea se putea ofili din cauza consumatorului. Avea macar un bon fiscal care sa demonstreze ca de la dumneavoasta provenea floarea?, chiar si asa e greu de demnonstrat ca ar fi aceeasi floare deoarece florile nu au cod de bare ,o serie, certificat de garantie etc. In cazul bunurilor consumptibile nu cred ca se poate acorda acest termen de 10 zile. Aceasta este logica mea de jurist in devenire,acum astept si alte opinii urmate eventual de un alt text de lege care sa confirme cele spuse.
Ultima modificare: Marți, 14 Decembrie 2010
ContSters178374, utilizator
Nu poate demonstra in niciun fel ca floarea s-a ofilit din cauza calitatii proaste a "produsului", poate a uitat sa o puna in apa, a tinut-o la caldura,

-faptul ca era la ghiveci schimba situatia?
Avea macar un bon fiscal care sa demonstreze ca de la dumneavoasta provenea floarea?

-nu, sunt "producator agricol"
olimpia_ilie a scris:

Daca te duci intr-un supermarket in termen de 10 zile cu un dvd sau orice aparat ai dreptul sa primesti banii inapoi fara explicatii conform Ordonanţei Guvernului 21/1992 aprobată prin legea 11/1994..
...


Nu va suparati, am parcurs intreaga OG 21/1992 plus Legea nr. 178/1998 pentru modificarea art. 47 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, plus Ordonanta nr. 58/2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 21/1992
privind protectia consumatorilor si inca vreo 3 ordonante si legi.
Nu am gasit insa nicaieri ca as avea dreptul sa dau produsul inapoi in termen de 10 zile intr-un supermarket.
Imi este cunoscut insa ca in cazul comertului la distanta (cumparaturile online, din catalog) am dreptul de a restitui produsul in termen de 14 zile.

Puteti sa imi precizati care articol, aliniat, paragraf mentioneaza dreptul de restituire si in cazul cumpararii in magazin?
"Ce produse pot fi schimbate, returnate, primiti banii inapoi ?"
Se poate returna orice produs care nu este 'consumabil'.
HOTARAREA Nr. 665 din 24 august 1995 privind inlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produselor care prezinta deficiente de calitate
EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 206 din 6 septembrie 1995 In temeiul art. 8 si al art. 58 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 11/1994 , republicata, Guvernul Romaniei hotaraste:
ART. 6
(1) Reclamatiile intemeiate vor fi rezolvate de vanzator prin inlocuirea imediata a produselor defecte cu altele de calitate corespunzatoare sau, in cazul cand nu este posibila inlocuirea, prin restituirea contravalorii acestora.
(2) Cu acordul consumatorului, vanzatorul poate sa remedieze produsul defect in termen de cel mult 10 zile de la inregistrarea reclamatiei sau sa-i ofere spre vanzare un alt produs, cu achitarea sau restituirea diferentei de valoare.
(3) In cazul retinerii produsului pentru remediere sau inlocuire, vinzatorul este obligat sa elibereze consumatorului o dovada care sa contina elementele de identificare a produsului retinut si termenul de solutionare a reclamatiei.

De asemenea puteti consulta Legea nr. 449 din 12 noiembrie 2003, republicata, care prevede in art.11 alin.(4)Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp,
stabilită de comun acord între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându -se în considerare natura produsel or şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Aceasta discutie nu tine tocmai de domeniul meu, asadar imi cer scuze daca am omis unele lucruri atunci cand am raspuns, dar aici aveti niste completari si niste legi pe pare le puteti consulta mai amanuntit.
Cat pt domnul btraian, puteti sta linistit, nu aveti pt ce sa va faceti probleme chiar daca este in ghiveci floarea, aceste legi nu se aplica pt astfel de bunuri.

Alte discuții în legătură

Returnare produs defect AlexyaA AlexyaA Buna ziua! Am achizitinat o rochie dintr-un anumit magazin si ajunsa acasa am costatat ca are defecte, am vrut sa o returnez si Doamna de acolo mi-a spus ca ea ... (vezi toată discuția)
Returnarea produsului in 24h cristiangheorghe cristiangheorghe Am tot cautat dar nu am reusit sa gasesc textul de elge in care se specifica ca un client poate returna un produs achizitionat in termen de 24 de ore de la ... (vezi toată discuția)
Comerciantul refuza returnarea banilor sau schimbarea produsului ! gabi03 gabi03 Am dat o comanda pentru cumpararea unui stick de memorie de pe un site on-line ([b]mediadot[/b]). In foarte scurt timp, un operator m-a contactat si mi-a spus ... (vezi toată discuția)