Aveti grija la subtilitatile juridice cu care finantele muresene incearca sa mai castige timp, respectiv, profitand de lipsa de cunostinta a maselor revin cu intrebari la cererile de restituire in ideea sa precizeze petentul "daca prin contestatia introdusa intelege sa prevaleze de procedura prev de art. 207 OG 92/2003".
Asta ca in ideea in care se solicita restituirea taxei dp term de 30 de zile sa poata respinge ca tardiv introdusa!
Ori, in cazul deciziei de calcul a taxei de poluare pentru autovehicule, asta nu reprezintă titlu de creanţă în sensul arătat de art. 110-111 OUG 92/2003 ci, aşa cum o indică şi titlul, este un act constând în efectuarea unui calcul.
Prin aceasta doar a fost calculată, ca urmare a cererii, taxa de poluare, prin aplicarea elementelor de calcul prev de OUG 50/2008. Această decizie, spre deosebire de titlurile de creanţă reglementate de OG 92/2003, nu este supusă executării din oficiu, deci nu urmează să producă efecte prin însăşi emiterea sa.
Existand posibilitatea ca dupa efectuarea calculului, cel interesat sa nu-si mai doreasca inmatricularea si sa nu treaca la plata taxei. Intr-o astfel de situatie Statul nu-l poate obliga sa execute plata, ca in cazul actelor administrative fiscale ce contin un titlu de creanta al Statului.
Ca urmare, decizia de calcul neconstituind un titlu de creanţă, nu sunt aplicabile dispoziţiile art. 205-207 din OG 92/2003 privind contestarea acesteia pe cale administrativă.
In cazul taxei de poluare nu se contesta modalitatea de calcul, temeinicia sau legalitatea deciziei de calcul, ci se doreste recuperarea taxei pe baza neconformitatii ei cu dreptul Comunitar ! Practic este vb despre LEGALITATEA TAXEI IN SINE!