avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 917 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Accident auto. Declarata vinovata pe nedrept
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Accident auto. Declarata vinovata pe nedrept

Buna dimineata.
Numele meu este Irina, si va cer sfatul in legatura cu deciziile si actiunile pe care ar trebui sa le urmez pentru a mi se face dreptate.
Astazi, 29-Dec-2010 ma deplasam cu masina in localitate, pe o sosea cu o singura banda pe sens. (una dus, una intors). Ma scuzati daca sunt putin incoerenta, dar sunt frustrata pentru ca am impresia ca mi s-a facut o mare nedreptate.
Revin.
Ma deplasam in directia inainte. Am semnalizat stanga, si m-am asigurat in oglinda retrovizoare si in oglinda din stanga. Aveam o masina in spate. Am virat stanga, moment in care am fost lovita in lateral stanga, in usa din spate, de cel pe care il vazusem cu 2 secunde in urma in spatele meu. Nu-mi dau seama cum, in dinamica accidentului, s-a indoit putin si aripa din spate (in partea din fata cauciucului), si usa din stanga fata este deformata si zgariata.
Foarte important:
1 - Cel care m-a lovit, intrase pe contrasens pe linie continua! M-a lovit pe banda din sens opus (cand m-am asigurat era in spatele meu, banuiesc ca n-a avut timp sa opreasca...)
2 - Cel care m-a lovit nu avea polita de asigurare obligatorie activa. Aceasta fusese incheiata in aceeasi zi in care s-a produs accidentul (29-Dec. 2010 ), si intra in vigoare in data de 30 Dec. 2010.
Dupa momentul impactului, cel care m-a lovit si-a recunoscut vina, mi-a dat o copie a politei de asigurare, si a scris de mana o declaratie in care specifica faptul ca mi-a inmanat polita lui de asigurare. (care intra in vigoare ziua urmatoare, conditionandu-ma totusi sa declar accidentul cu o zi intarziere).
3 - Conducatorul auto care m-a lovit cumparase masina in urma cu 3 luni, dar inca nu a schimbat talonul, si nu a trecut masina pe numele sau. Nu stiu daca acest lucru are importanta, totusi simt ca ar trebui sa va mentionez si acest aspect, vazand ca domnul de la politie a parut surprins si i-a atras atentia ca in 15 zile incepand de astazi trebuie sa o treaca pe numele lui, altfel i se vor retine documentele masinii.
4 – Masina lui este lovita in partea din dreapta fata.
5 – Am motive sa cred ca tatal celui care m-a lovit il cunoaste pe agentul constatator deoarece a asteptat schimbul de tura de la ora 22, (pentru a se asigura ca fiul lui va fi declarat nevinovat de producerea impactului), si deoarece ii atrasese atentia sotului meu ca a “discutat” cu un domn de la politie si acesta i-a zis ca eu sunt vinovata. Cand a auzit acest lucru (ca i s-a zis ca eu sunt vinovata), sotul meu a hotarat sa mergem de urgenta la politie si sa declaram cele intamplate. L-am sustinut intrutotul…
In alta ordine de idei, faptul ca ei se stiau vinovati rezulta (pe langa faptul ca mi-a dat o declaratie in care spunea ca imi acorda polita lui RCA) din faptul ca dupa ce a sosit la locul accidentului tatal celui care m-a acrosat, i-a aplicat baiatului un pumn in piept, zicandu-i “sa te descurci, baiete.”
Si acum partea cu nedreptatea…
Agentul constatator i-a suspendat permisul celui care m-a lovit si i-a acordat 360 de lei amenda, pentru depasire pe linie continua!!!
Mie mi-a acordat 240 de lei amenda conform articolului 54/1 (neasigurarea schimbarii directiei de mers). Desi eu AM SEMNALIZAT STANGA, si M-AM ASIGURAT IN OGLINZI.
Cel care m-a lovit, nu contesta faptul ca eu am semnalizat, dealtfel semnalizarea inca mergea dupa ce a avut loc coliziunea si noi analizam pagubele. Acuza lui a fost ca eu am semnalizat prea tarziu si ca mergeam prea incet.
Agentul constatator ma considera pe mine vinovata de producerea accidentului, si mi-a recomandat sa-i cedez polita mea de asigurare. Lucru cu care nu am fost de acord, pentru simplul fapt ca nu ma simt vinovata de producerea accidentului.
Mentionez ca detin si o polita Full Casco dar pentru faptul sa s-au tras sforile care s-au tras, si eu am fost declarata vinovata, doresc sa se faca dreptate, iar cel care m-a lovit sa suporte consecintele legale. Nu mi se pare corect ca tinand cont de ceea ce am relatat mai sus, cel responsabil de producerea accidentului sa isi repare masina pe polita mea.
Rog pe cei cunoscatori in cauza, sau care cunosc spete asemanatoare, sa-mi confirme daca dreptatea este de partea mea, si sa ma sfatuiasca ce trebuie sa fac in continuare.
Va multumesc.
Irina N.
Ultima modificare: Joi, 30 Decembrie 2010
IrinaN, utilizator
Art. 118. din Regulamentul de aplicare a Codului rutier prevede:

- Conducătorul de vehicul care efectuează depăşirea este obligat:
a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precedă nu a semnalizat intenţia începerii unei manevre similare şi că poate depăşi fără a pune în pericol sau fără a stânjeni circulaţia din sens opus;
b) să semnalizeze intenţia de efectuare a depăşirii;
c) să păstreze în timpul depăşirii o distanţă laterală suficientă faţă de vehiculul depăşit;

d) să reintre pe banda sau în şirul de circulaţie iniţial după ce a semnalizat şi s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiţii de siguranţă pentru vehiculul depăşit şi pentru ceilalţi participanţi la trafic.

Art. 119. din Regulamentul de aplicare a Codului rutier prevede:

- Conducătorul de vehicul care urmează să fie depăşit este obligat:
a) să nu mărească viteza de deplasare;
b) să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a părţii carosabile sau a benzii pe care se deplasează.

Art. 120. din Regulamentul de aplicare a Codului rutier prevede:

(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
b) în apropierea vârfurilor de rampă, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Prin excepţie, pot fi depăşite în aceste locuri vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
e) pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare şi marcaje;
f) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la mai puţin de 50 m înainte de acestea;
g) în dreptul staţiei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar staţia nu este prevăzută cu refugiu pentru pietoni;
h) în zona de acţiune a indicatorului "Depăşirea interzisă";
i) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spaţiul de interzicere;
j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducătorul acestuia este obligat să efectueze manevre de evitare a coliziunii;
k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.
(2) Se interzice depăşirea coloanei oficiale.

Art. 45. din Codul rutier prevede:
(1) Depăşirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers şi ieşirea de pe banda de circulaţie sau din şirul de vehicule în care s-a aflat iniţial.
(2) Conducătorul vehiculului care se angajează în depăşire trebuie să se asigure că vehiculul care circulă în faţa sau în spatele lui nu a iniţiat o asemenea manevră.
(3) Atunci când prin manevra de depăşire se trece peste axa care separă sensurile de circulaţie, conducătorii de vehicule trebuie să se asigure că din sens opus nu se apropie un vehicul şi că dispun de spaţiu suficient pentru a reintra pe banda iniţială, unde au obligaţia să revină după efectuarea manevrei de depăşire.
(4) Nu constituie depăşire, în sensul alin. (1), situaţia în care un vehicul circulă mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circulă pe altă bandă în acelaşi sens de circulaţie.
(5) Depăşirea se efectuează numai pe partea stângă a vehiculului depăşit. Tramvaiul sau vehiculul al cărui conducător a semnalizat intenţia şi s-a încadrat corespunzător părăsirii sensului de mers spre stânga se depăşeşte prin partea dreaptă.
(6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depăşit şi pe partea stângă atunci când drumul este cu sens unic sau când între şina din dreapta şi marginea trotuarului nu există spaţiu suficient.
va fi dificil de probat ceea ce spuneti dvs pt ca politisti fac constatarile in urma avariilor rezultate iar in cazul dvs cineva care nu a de fata la eveniment cu greu poate avea alta opinie,asta nu inseamna ca nu ati avea dreptate,dar din nefericire infrastructura ,legislatia,incompetenta unora,si slaba pregatire a unora dintre cond auto ne fac sa ne simtim nedreptatiti si neputinciosi.
Daca a formulat obiectiuni in cuprinsul procesului-verbal poate sa aiba sanse destul de mari.
Daca nu a formulat obiectiuni probatiunea poate fi mai complicata...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Accident auto, stabilire vinovat Chrysk2 Chrysk2 Buna ziua , nu stiu exact ce sa fac , azi am discutat cu un avocat maine vom merge sa facem acte si apoi vom merge sa vedem dosarul. Ok , deci... Am avut un ... (vezi toată discuția)
Accident pe linie tramvai costi84 costi84 Buna ziua, Va rog sa ma ajutati cu un raspuns pentru urmatoarea situatie:astazi, mergand pe un drum cu 2 benzi pe sens, la mijloc linie de tramvai in ambele ... (vezi toată discuția)
Tamponare - viraj la stanga, depasire coloana fjt1 fjt1 Buna ziua Circulam in afara localitati pe un drum cu 2 benzi o banda pentru fiecare sens, ploaie, m-am asigurat din timp am semnalizat cu mai mult de 100m am ... (vezi toată discuția)