am incercat sa scriu un mesaj si vad ca nu mi-a reusit
scuze
voiam sa spun ca de putin timp sediul asociatiei s-a mutat intr-o uscatorie de la o scara ce apartine asociatiei
proprietarii de pe scara cu pricina au perceput chirie de 100 lei/luna
aceasta suma s-a impartit pe cota parte tuturor apartamentelor ce apartin asociatiei,
aceasta suma este evidentiata in fisele de furnizori, iar la sfarsitul anului urmeaza sa se foloseasca la reparatii sau imbunatatiri pt scara respectiva
voiam sa aflu saca este legal, si daca aceasta suma trebuie evidentiata in listele de plata ale intretinerii sau pe alte liste si daca trebuie sa se dea chitanta separat
Uscatorul apartine, de fapt, doar proprietarilor de pa scara respectiva.
Asa ca banii pe care trebuie sa-i dea asociatia ca si chirie trebuie folositi pentru curatenie / reparatii doar pt. scara respectiva.
Ca sa fi fost totul legal, ar fi trebuit ca asociatia sa incheie contract de inchiriere cu fiecare proprietar de pe scara si acestea sa fie inregistrate la finante, sa se plateasca impozit pe venit. Totusi, avand in vedere ca banii nu se platesc efectiv, asociatia poate masca chiria sub forma constituirii unui fond de reparatii, care, repet, ar trebui folosit doar pentru proprietarii de pe scara respectiva, intrucat ei sunt lipsiti de folosinta uscatorului.
Suma ar trebui evidentiata separat pe listele de plata, dar se poate taia o singura chitanta care sa includa toate cheltuielile de intretinere (aici oricum intra si cota-parte din salariile administratorului, casierei, femeii de servici, etc.)
Locuiesc intr-un bloc cu 4 etaje, toate apartamentele sunt proprietate particulara , la parterul blocului este uscatoria / spalatoria ( cum s-o fi zicand) pe care toti am folosit-o ani de zile in comun.
O perioada camera respectiva a fost amenajata si inchiriata ca si sediu al Asociatiei de Proprietari. Dupa o vreme , sub pretextul ca este deranjat de asa zisa forfota a celor care veneau sa-si plateasca intretinerea , proprietarul apartamentului de la parter care are zid comun cu spalatoria nu a mai fost de acord cu destinatia pe care locatarii blocului o dadusera spatiului mentionat . Adevaratul motiv era de fapt supararea pe ceilalti locatari care au refuzat sa-i semneze acordul pentu vanzarea camerei la pretul derizoriu pe care el il oferea ( 10.000 ron ) . Sediul Asociatiei s-a mutat in alt bloc.
Spalatoria a ramas goala si debransata de la toate utilitatile ani buni de zile.
Acum , eu , locatar in acest bloc, care ani de zile nu am folosit pentru nimic - niciodata spalatoria blocului , doresc sa folosesc pentru 45 zile aceasta camera goala pentru depozitarea mobilei pe care o voi muta apoi in noul apartament in care ma voi muta. Este normal , de bun simt sa platesc chirie dupa cum imi impune proprietarul apartamentului de la parter care se invecineaza cu spalatoria sau dupa cum imi solicita acesti bani seful de scara?
Daca trebuie sa platesc , care ar fi baza legala ? Primesc chitanta ? De la cine ? Semnez contract ?
Daca nu, cui trebuie sa inaintez o sesizare ?
Va multumesc anticipat.
Dv inchiriati acea uscatorie de la conducerea asociatiei, adica faceti o cerere scrisa catre presedintele asociatiei si negociati perioada si chiria pe care o veti plati.
Vecinul Dv., cel de la parter nu are drepturi mai multe ca Dv. la aceasta camera si in niciun caz nu el va decide asupra a cum sa fi folosita uscatoria.
Ranchiuna lui este ridicola.
Invecinarea cu o uscatorie nu-i da niciun drept, uscatoria fiind spatiu din proprietatea comuna.
Daca s-ar fi pus problema sa o inchiriati pentru mai mult timp atunci era necesar si acordul lui, dar pentru o perioada asa scurta de timp, comitetul, presedintele pot decide.
Seful de scara ....nici el nu este indreptatit sa va ceara o chirie, aceasta nefiind nicio functie oficiala, in cadrul asociatiei.
Pentru inchirierea aceasta se face un PV in care se specifica perioada si suma pe care o veti achita asociatiei pentru folosinta in aceasta perioada.
Asta daca vreti sa se respecte legea!
Nu tin mortis sa respect legea dar cu atata inversunarea mi s-au cerut acesti bani incat am vrut si eu sa stiu pe ce se intemeiaza cererea lor.
De bun simt mi s-ar fi parut sa nu platesc nimic dar daca tot vor sa le dau bani pentru folosirea pe perioada scurta a unui spatiu care este si pentru mine si pentru ceilalti locatari spatiu comun . macar sa fie contract inregistrat , sa plateasca impozit, sa primesc chitanta.
Cata vreme pe mine nu m-a deranjat ani si ani de zile folosirea acestei camere de catre alti locatari atat ca spalatorie cat si ca spatiu de depozitare , la fel ma asteptam sa fie si in cazul meu, cu atat mai mult cu cat nu schimb destinatia spatiului, nu murdaresc, nu folosesc nici un fel de utilitati.
Dar.....la nesfarsit constat ca bunul simt in Romania nu mai gasesti in decat in dictionare !
Va multumesc inca o data pentru raspuns.
Pentru chiria platita de Dv. sau de oricine foloseste un spatiu din proprietatea comuna ...nu se plateste impozit, cu conditia ca banii sa fie folositi la lucrari de intretinere si reparatii ale blocului (scarii).
Sigur ca o chitanta separata vi se poate da, dar nu este obligatoriu. Chiria pe care o platiti trebuie sa apara pe lista de cote in dreptul Dv. si intra in obligatiile Dv. de plata lunare. Poate fi scris pe chitanta de intretinere obisnuita ca suma X reprezinta chiria.