Am cumparat un Logan 1,4MPI prin firma in 2008 si datorita faptului ca am circulat foarte putin, circa 1000(una mie) km in primul an, nu am mers la revizia tehnica de 1 an, in schimb m-am prezentat la revizie la doi ani, la ASV Auto SRL, punct lucru Brasov. "Bãietii" de acolo mi-au spus ca am pierdul garantia. Adaug aici faptul ca la cumparare am achitat garantie extinsa (trei ani sau 100000km), circa 160 euro+tva.
Acum la inceputul anului 2011, deoarece am circulat in total 15000km, m-am prezentat pentru revizia la 15000km, la acelasi service, si pe langa schimbul de ulei, etc.(obligatorii), au gasit o scurgere de ulei la mecanismul de distributie, defectiune la care am fost de acord sa fie remediata. S-a reparat in 4 ore, iar plata am efectuat-o cu o.p. rapid, pentru a-mi ridica masina, altfel mi-o sechestrasera la subsolul lor, pana voi plati. Ei au recunoscut faptul cã la Logan sunt defectiuni frecvente la mec. de distributie, declarate de Dacia Pitesti si multora dintre clienti le-au fost reparate aceste mecanisme gratuit in perioada de garantie.
Nemultumirea si discutia mea cu oamenii din service s-a referit la pierderea garantiei. Multe firme de prestigiu, producatoare de autoturisme si-au retras milioane de masini de pe piata, pentru a le repara anumite defectiuni.
Intrebare: E normal sa mi se "sufle" o garantie extinsa, in conditiile in care masina este nouã si reparatia ar trebui suportata de Dacia Pitesti? Ce normative legale exista in domeniu, care reglementeaza garantiile si suportarea lor. OPC-ul ar putea solutiona favorabil o astfel de problema, incat sa-mi restituie banii pe reparatia "distributiei"?(reamintesc, sunt utilizator al masinii persoana juridica).
Proprietar este firma de leasing RCI Leasing, utilizator suntem noi, furnizor este Automobile Dacia.
Va multumesc !
OPC nu are competenta in cazul persoanelor juridice. conditiile acordarii garantiei se afla in certificatul de garantie, daca acolo se prevedea revizia la max 1 an ca si o conditie a pastrarii garantiei atunci pierderea ei este legala.
ca si posesor de masina, revizia la 1 an este utila ptr remedierea cit mai rapida a potentialelor defecte astfel incit acestea sa nu se agraveze. probabil ca defectiunea dvs a fost un caz agravat de o defectiune usoara si depistabila la revizia de 1 an. Posibil.
Vreau sa va spun cã la termenul de 2 ani, atunci cand am fost la prima revizie, rulajul efectuat cu masina a fost de sub 3000(trei mii) km. La 3000km, pentru o masina noua, in conditiile in care modul de conducere, locul de parcare(acoperit, ventilat, neexpus niciunei actiuni solictante) au fost efectuate cu multa grijã, nu se admite sã existe vreo defectiune susceptibila de a conduce la pierderea garantiei. E de intuit mai degraba cã furnizorul isi cunoaste produsele si abia asteapta un moment, ca sa-si foloseasca parghiile meschine de a pasa raspunderea pe umerii clientului.
Dorinta si cerea mea de aici era daca exista cineva care-mi poate indica baza legala, nu aduceri aminte din experientele de zi cu zi ale unor români prea cu orice ilegalitate.
Daca sustineti cã e legalã pierderea garantiei, v-as ruga(daca puteti ajunge facil la informatie) sa-mi indicati baza legala care stabileste aceasta legalitate pe care o afirmati.