Am achizitionat prin leasing pe firma (in derulare) un autoturism pentru care am efectuat toate reviziile tehnice conform cartii de exploatare, fara a depasi termenele/nr. de kilometri de efectuare a acestora, la service-uri ale reprezentantelor din Romania.
Pentru revizia tehnica la 100.000 km m-am prezentat cu autoturismul la aceeasi reprezentanta la care am facut majoritatea operatiunilor de acest gen, cu autoturismul mergand normal.
Dupa ce mecanicii/specialistii service-ului au efectuat operatiunile inscrise in cartea tehnica (schimb ulei, filtre etc.) acestia mi-au adus la cunostinta ca se aude un usor zgomot la motor si m-au intrebat daca doresc sa se faca investigatii asupra cauzelor care produc acest zgomot, la care mi-am dat acordul telefonic.
Timp de aproape doua saptamani au tot investigat, am tot intrebat telefonic daca au descoperit ceva.
Dupa cam doua saptamani mi-au comunicat ca s-au constatat defectiuni tehnice majore ( patina lantului de distributie s-a spart, distributia a sarit de la punct antrenand deteriorarea supapelor motorului aceasta conducand la necesitatea inlocuirii complete a distributiei si a supapelor) si mi-au prezentat o factura proforma uriasa.
Am mai discutat personal de specialitate, mecanici, ingineri de service care toti au spus ca daca aceste defectiuni existau in momentul cand am mers cu masina la service, masina nu putea sa functioneze, nicidecum sa circule pe roti, asa cum am mers cu ea pana la sediul service-ului (aprox. 10 km).
In aceste conditii , chiar daca este posibil ca masina sa fi avut o oarecare problema, este evident faptul ca aparitia complicatiilor si agravarea problemelor s-au produs pe timpul cat masina a stat in service.
In acest context am cateva intrebari si as fi recunoscator pentru sfaturi:
- ce posibilitati ar fi pentru a ma adresa la OPC, masina fiind in leasing pe firma;
- cui ar trebui sa ma adresez pentru rezolvarea problemei, fiind evident faptul ca este vorba de schimbarea starii tehnice a masinii in perioada cand aceasta s-a aflat in service pentru revizie tehnica si ulterior investigatii;
- ce alte solutii ar exista pentru ca service-ul sa poata fi tras la raspundere;
Va puteti adresa OPC cu o plangere dar inainte este bine sa solicitatio consultatie a aunui expert tehnic autorizat care sa va dea un document scris cu privire la constatare si daca raspunsul va satisface puteti inainta plangerea daca nu mai bine renuntati la ea. Daca raspunsul este favorabil dv atunci puteti sa chemati la conciliere reprezentantul sevice-ului, si puteti sa-i spuneti ca se faca vinovat de reparatia defectuoasa si ca-l puteti actiona in instanta unde va pierde mult mai mult. Oricum cand v-a cerut acordul telefonic pt verificarea amanuntita a motorului trebuia sa va instiinteze in scris si sa va cheme la service pt a va arata ce anume presupun ei ca se intampla in motor si apoi sa se apuce de verificat dupa ce aveau acordul dv scris.