va rog sa imi dati un sfat in ceea ce priveste subiectul sus-mentionat si daca se poate minimaliza riscul prin vreun model de contract adecvat. Va multumesc in avans,
dbdb a scris: proprietarul initial, care este pus acum in posesie.
E mai mult decat probabil ca vor exista unele intarzieri si la intabulare… Posesorul (proprietarul care a vandut in 2007) nu cred ca a intabulat terenul… Abia e pus in posesie… Cel care a cumparat de la “posesor” nu a prea avut ce sa intabuleze, la randul lui…
dbdb a scris: Exista contract de vanzare-cumparare din 2007, semnat de martori, sunt in posesia unei copii xerox, neautentificata.
Copia pe care o aveti dv nu e autentificata sau contractul nu a fost incheiat la notar? Daca acel prim contract de vanzare-cumparare nu e autentificat… nu e bine.
dbdb a scris: Am semnat un antecontract de vanzare-cumparare la plata avansului
Antecontractul a fost autentificat de notar? Ar trebui...
smeagull are dreptate: riscati sa dati toti banii si sa mai aveti mult de cheltuit mai apoi, si de umblat si… multe altele…
Ramaneti la acel antecontract deja incheiat (prin care ati platit avansul) – dar sa fie incheiat la notar… Si apoi, cand cel care va vinde dv are totul in regula ii dati si restul de bani…
Ceea ce am scris sunt chestiuni generale… Fiecare situatie, insa, are anumite… particularitati (aici, de exemplu, nimeni – cu exeptia dv - nu stie ce documente sunt in dosarul respectivei cauze).
Daca o cladire ar putea fi instrainata prin “conventie intre parti” (in sensul de "fara notar" ) un teren nu poate fi instrainat decat printr-un act autentificat… Si pentru a incheia o asemenea conventie sunt necesare mai multe documente: cadastrul, in primul rand… In toata aceasta tranzactie cine isi asuma intabularea?
De ce va grabiti sa-i dati toti banii? (intrebarea e retorica) :)