Am primit marfa ,am primit factura,am inregistrat-o in contabilitate,cand am desfacut marfa ,nu corespundea calitativ,factura nu a fost inca platita,cum sa fac sa anulez aceasta factura,am incercat sa caut furnizorul dar se pare ca nu este de gasit in momentul de fata,cum procedez?
In primul rand ca aveti obligatia de a contacta furnizorul pentru a aduce la cunostinta ca marfa nu corespunde calitativ. Trebuie sa va puneti de acord cu furnizorul cu privire la marfa si facturarea ei.
Nu puteti anula unilateral factura emisa de o alta societate.
Pana cand furnizorul va va cere sa platiti factura. Atunci aveti mai multe modalitati de a scapa de datorie, ori o platiti, ori negociati cu privire la costul marfii in functie de calitate, ori actionati furnizorul in instanta pentru returnarea marfii si anularea facturii. Sper ca marfa sa nu fie una perisabila si sa poata fi returnata.
Actionarea furnizorului in instanta se poate realiza si acum in functie de prevederile contractului de furnizare a marfii in baza caruia ati facut comanda. Ce scrie in acest contract cu privire la situatia care s-a ivit?
Este bine sa notificati furnizorul in scris despre calitatea marfii imediat.
Care este termenul din contract cu privire la acceptarea sau refuzul marfii?