avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 656 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Control ITM asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Control ITM asociatie de proprietari

#-o Itm-ul s-a pus serios pe controale. Am primit o adresa astazi de la ITM , prin care suntem instiintati ca, asociatia de proprietari trebuie sa se prezinte pt verificare saptamana viitoare. Precizez ca toti care lucreaza in folosul asociatiei ( administrator, presedinte, f. de servici ) au contracte de prestari servicii , si li se retine lunar impozitul, impozit declarat si platit luna de luna la finante.
Se intocmesc state de plata unde toti semneaza , cum ca au primit banii. Statele de plata nu se intocmesc cu un program anume , si pe hartie , intr-un tabel excel.
Nu am incheiat CIM-uri , pt ca locatarii nu sunt deacord sa plateasca contributii, pt ca pt un CIM trebuie sa platesti contributii, nu gluma. , si cum marea majoritate sunt pensionari , cand aud de bani in plus se crizeaza . Unii nici nu inteleg , pur si simplu daca le zici ca trebuie sa intocmesti un CIM , zice nnu din start.:)))
Intrebarea e... ce altceva ar putea controla? pt ca la negru nu se lucreaza din mom ce se retine impozitul?, se fac declaratii luna de luna la fisc si se plateste?

Si o a doua intrebare? Am auzit ca de la 1 ianuarie , administratorul trebuie sa aibe pfa sau sa se incheie contract de munca cu timp partial ?

va multumesc.
Cel mai recent răspuns: drg75 , utilizator 15:12, 22 Februarie 2011
pai da, netul va deveni brut, si cui ii mai convine sa faca munca de sisif .. pt ce? oamenii oricum nu vor intelege. asta una la mana... apoi pt un CIM iti trebuie program de salarii , sau o firma care sa iti faca state de plata, trebuie revisal , deci toata tarasenia asta implica costuri suplimentare. Cine este dispus sa suporte?
Daca asociatia ar fi compusa din 10 blocuri , hai ca ai intelege .. ma rog, dar cand este un singur bloc cu 4 scari , nu stiu.. chiar e un abuz.
Nu poti compara o societate comerciala cu o asociatie... nu e acelasi lucru .
elga50 a scris:

Vreau sa va intreb ceva legat de calculul impozitului:
- am suma bruta
- din ea se retine CAS angajator, CAS angajat, CASS angajator, CASS angajat, somaj.
- impozitul la care suma il calculez?

Sa nu amestecam lucrurile.
Cu angajatul se negociaza (cel putin teoretic, contabiliceste, legal..) un slariu. Acela este "salariul brut" ce se trece pe contract si pe statul de slariu.
Asadar din acest salariu brut se scad toate contributiile datorate de catre angajat conform legii si impozitul pe venitul impozabil, dupa deducerea neimpozabila. Ceea ce ramane se numeste "rest de plata".

Salariul brut este apoi folosit in calcule pentru a determina contributiile angajatorului la stat. Se calculeaza si acestea si se suporta de angajator. Nu se scad din "salariul brut". Doar se calculeaza la salariul brut, acesta fiind baza de calcul.
Salariul brut (care cuprinde restul de plata, contributiile angajatului retiunute la sursa, impozitul retinut...) se aduna cu sumele calculate drept contributii sociale ale angajatorului si formeaza "cheltuielile salariale". Acesta este costul fortei de munca si se trece pe cheltuieli atat la o asociatie de proprietari cat si la o societate comerciala.
Eu am intrebat la ce suma se calculeaza impozitul datorat.
Dau un exemplu teoretic fara sa calculez procente:
- sal brut 800
- contrib diferite 450
- suma deductibila neimpozabila 250 (pentru anul 2011)
La ce suma calculez impozitul de 16% in acest exemplu?
Impozitul se calculeaza la 110 lei.
La un brut de 800 (799) lei, impozit calculat la 418 lei este 67 lei.
La un salariu brut de 800 lei avem urmatoarea situatie, sub rezerva ca nu s-au modificat procentele in ultima luna:

Sume retinute de la angajat:
CAS individual 10.5 % = 84 lei
ªomaj 0.5 % = 4 lei
Asigurări de sănătate 5.5 % = 44 lei
Deducere personală funcţie de bază = 250 lei
Impozit pe venitul impozabil (800 - 84 - 4 - 44 - 250) x 16% = 67 lei
(impozitul 16 % se calculeaza la suma impozabila de 418 lei)
Rest de plata 800 - 84 - 4 - 44 - 67 = 601 lei
Total sume retinute de la angajat = 199 lei

Sume suportate de angajator
CASS angajator 5.2 % = 42 lei
ªomaj 0.5 % = 4 lei
CAS 20.8 % = 166 lei
FNUASS 0.85 % = 7 lei
Fond de risc si accidente 0.4 % = 3 lei
Comision cărţi muncă 0.75 % = 6 lei
Fond creanţe salariale 0.25 % = 2 lei
Total sume suportate de angajator = 230 lei
Asadar pentru ca salariatul sa fie platit cu 601 lei angajatorul cheltuieste 1030 lei prin virarea la stat a sumei de 429 lei.

Alte discuții în legătură

Contabilitate salarii mihaita 28 mihaita 28 am o carte de munca la un privat pe care mio platesc lunar sunt cu un salariu minim pe economie si as dori mai exact cat plateste lunar pentru mine incluse ... (vezi toată discuția)
Calcul taxe diablo diablo Buna ziua, pentru un salariu brut de 720 de ron, ce suma reprezinta toate taxele sau mai bine zis care e suma neta care ramane dupa plata taxelor? Va ... (vezi toată discuția)
Cotele contributii salariale 2010 alinadanila alinadanila as vrea sa stiu si eu care sunt cotele pentru contributii salariale pe anul 2010. am fost in crestere copil si acum vreau sa ma pun la curent (vezi toată discuția)