Raspuns : ITM ,Inspectoratul Teritorial de Munca , unde lucrati ,obtineti toate info. de la functionarii institutiei.Se poate sa nu minta ,angajatorul,chiar nu se mai elibereaza carti de munca.insa cum v-am spus ,deplasati-va pana acolo si vedeti ce se intampla cu carnetul dvs. , cu stima Moarcas-Juravschi .
Mergeti la inspectorul ITM la care este arondat fostul angajator si vedeti ce se intampla cu carnetul de munca al dvs ... daca se afla la ITM, atunci il puteti ridica.
In cazul in care acesta a fost ridicat de fostul angajator si refuza sa vi-l predea, atunci puteti sesiza ITM-ul si/sau instanta de judecata .
Avand in vedere ca la data demisiei era in vigoare Decretul Nr. 92 din 16 aprilie 1976 privind carnetul de munca, erati indreptatita sa primiti cartea de munca. Va redau cateva articole din acest decret care v-ar interesa.Cu siguranta cartea dumneavoastra de munca se afla la ITM-teritorial in raza caruia isi are sediul social fostul angajator, intrucat a trebuit sa fie scanata, pentru ca de la 1 ianuarie 2011, intra in vigoare Registrul electronic al salariatilor(REVISAL).Pentru a va angaja nu mai aveti nevoie de cartea de munca. Pana in iunie, toate cartile de munca de la ITM-uri vor fi inapoiate titularilor.
Decretul 92/1976
ART. 4
(1) Carnetul de munca este un act personal al titularului şi nu poate fi cedat sau înstrăinat. Carnetul se păstrează de unitate atât timp cât titularul este încadrat în munca, acesta având dreptul sa verifice exactitatea tuturor datelor înscrise în carnet.
2) La încetarea activităţii sau în caz de transferare, carnetul de munca se înmânează titularului, completat cu toate înscrierile la zi.
ART. 5
Carnetul de munca poate fi reţinut numai de organul de urmărire penală, pentru cercetări în legătura cu datele pe care le cuprinde. Organul de urmărire penală este obligat sa elibereze, unităţii sau titularului, dovada de reţinere a carnetului de munca.
ART. 8
(1) Rectificarea din oficiu a înscrierilor efectuate, precum şi refuzul de a înscrie în carnetul de munca unele date rezultând din acte sau de a efectua rectificările unor înscrieri, se comunică celui în cauza, în scris şi motivat, în termen de 15 zile de la data luării măsurii.
(2) Împotriva măsurii luate potrivit alin. (1), precum şi în cazul neeliberarii carnetului la încetarea activităţii, titularul carnetului de munca se poate adresa cu plângere la judecătoria în a carei raza teritorială îşi are sediul unitatea care a luat măsura respectiva, în termen de 30 de zile de la data comunicării.
(3) Plângerile se vor soluţiona de către judecătorie, cu precădere, cu citarea părţilor, instanţa constituindu-se conform art. 2 din Legea nr. 58/1968, cu modificările ulterioare.
(4) Hotărârile pronunţate de judecătorii în soluţionarea plângerilor sunt definitive