avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Prelungire contract telefonie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Prelungire contract telefonie

Buna ziua,
Am o problema legata de contractul incheiat cu o firma de telefonie mobila. In iunie 2008, am incheiat un contract, in urma caruia am beneficiat si de un telefon la pret redus. In data de 1 iulie 2010, in urma unui apel catre Serviciul Clienti, mi-am schimbat abonamentul, trecand de la unul de 9 euro, la unul de 14 euro, fara a mai achizitiona vreun telefon, ori a avea un beneficiu similar.
Ulterior, am aflat ca mi s-a prelungit perioada contractuala pe 24 de luni, in consecinta, fiind obligat sa pastrez acest abonament pana in luna iulie a anului 2012. Aici este problema. Deoarece eu nu imi aduc aminte sa fi spus "Da", unei prelungiri pe doi ani a perioadei contractuale, am apelat la Serviciul Clienti, dorind sa ascult convorbirea in cadrul careia am acceptat acea prelungire. Am fost anuntat ca acele inregistrari telefonice nu sunt facute pentru a fi ascultate de clienti, dar ca exista un departament special care se ocupa cu astfel de lucruri, iar dupa verificarea convorbirii, voi fi anuntat prin posta de rezultatul "investigatiei". Intrebarea mea a fost atunci: "Bun, dar eu de unde stiu ca mi se va spune adevarul?". Raspunsul a fost "Acest departament este unul impartial, care va va da dreptate in cazul in care aveti." Ok. Dupa aproximativ trei saptamani, am primit intradevar o instiintare prin posta, prin care mi se confirma, bineinteles, faptul ca mi s-a spus ca schimbarea abonamentului presupune o prelungire contractuala pe 24 de luni si ca am acceptat acest lucru.
Am cautat pe Internet si din cate am inteles aceste "contracte verbale" sunt de fapt nule, atata timp cat nu semnez si un act aditional. Consider aceasta prelungire contractuala ca fiind una abuziva, in conditiile in care si pe site-ul oficial al companiei respective scrie clar ca "Dacă alegi să îţi schimbi abonamentul cu unul nou [...] contractul se va prelungi pentru 12 luni." Intrebarea mea catre dvs. este : este abuziva aceasta prelungire sau nu? Am vreo posibilitate (bazata pe un temei legal) de a rezilia contractul fara a trebui sa platesc acestei companii de telefonie aproape 2 ani de "despagubiri"?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ContSters184374 , utilizator 16:56, 18 Ianuarie 2011
Este nelegala, din moment ce nu ati avut o conventie in acest sens.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Portare numar telefon - este legala taxarea? ADIC1469 ADIC1469 Parintii mei au cerut portarea numarului la o alta companie de telefonie fixa, care are preturi mai avantajoase. Surpriza a venit din partea fostei companii de ... (vezi toată discuția)
Preliungire abuziva abonament orange. balamoock balamoock Buna ziua, Sunt client cu abonament Orange de peste 5 ani. In primavara anului am fost contactat telefonic de reprezentantii Orange in urma cererii mele ... (vezi toată discuția)
Nerespectarea contractului Anayllyl Anayllyl Buna ziua! Va rog sa ma sfatuiti ce as putea face pentru rezilierea unui contract cu o companie telefonie si internet mobil, contract care s-a ... (vezi toată discuția)