Buna ziua/seara sunt nou in ale comertului , va rog sa ma ajutati sa inteleg si eu care sunt pasii in a inchiria un spatiu comercial.Spuneti-mi daca am inteles bine....dupa semnarea comuna a contractului de inchiriere propietarul spatiului (sau amandoi..???) merge/m cu toate cele 3 copii ale contr.de inchiriere la adminstratia financiara pt a le depune.Un contract avizat de a.f. imi va revine mie....asa???(cam cit timp dureaza avizarea contractelor..????). 2)Ce acte sunt nevoie pentru optinerea punctului de lucru...(cu aprox cit dureaza).3)Ce acte este necesar pt achizitionarea unei case de marcat.4)Este adevarat ca prop. plateste niste taxe la avizarea contr de inchirere pe un an...?pt ca ma tot amana cu avizarea lor.....spune ca ii este teama sa nu platesca degeaba (imi dadea de inteles sume marii.....cam ce suma ar fi la o prop de 60mp) ca dupa o perioada de 3-4 lunii eu sa nu pot tine pasul....cu toate ca eu iam specificat foarte clar ca nu o sa fie asa,plus ca am plecat impreuna la drum cu un avans pe 3 luni si la sfarsitul lor plateam din 3 in 3 luni ..
Multumesc anticipat pentru raspunsurile d-voastra.
Buna seara,
Sa incercam putin sa decelam intrebarile D-voastra.
1. Cu privire la contractul de inchiriere, este necesar ca acesta sa fie inregistrat la administratia financiara de catre proprietarul spatiului, daca acesta il inchiriaza ca si persoana fizica. Deci de la persoana fizica la societate comerciala.Daca contractul este facut intre doua societati comerciale nu este necesara inregistrarea la administratia financiara. Impozitul e venit datorat de persoana fizica -proprietarul spatiului, este in cuantum de 16% asupra venitului net, dupa ce se va deduce o cota de 25%.
Obligatia depunerii spre avizare a contractului de inchiriere apartine proprietarului, el fiind cel care datoreaza si impozitul.
Avizarea contractelor se face pe loc si bineinteles ca un exemplar al contractului este al D-voastra.
2. Pentru deschiderea unui punct de lucru sunt necesare: dovada de spatiu, certificat de imatriculare (presupunand ca exista deja societatea) , hotararea Ad. asociatilor cu privire la deschiderea puctului de lucru, cerere tip si taxe la Registrul Comertului.
3. Taxele despre care vorbiti este impozitul de la pct. 1 si se lateste trimestrial, deci nu la "avizare".
4. Pentru achizitionarea casei de marcat- acte necesare- dovada luarii in evidenta la finante, certificat de imatriculare
Deci dupa semnarea lor toate contractele raman la propietar....?Pt a se duce la avizarea lor...Bun,poi atunci eu ce fac in cele 15 zile legale.(sa nu fie mai mult din rea vointa)..pt depunerea lor,ca nu pot misca un deget fara contr de inchirie avizat de a.f,nu imi pot face punt de lucru nu pot face nimik....nu-i asa.?Asta ar insemna ca juma de luna platita as pierde-o ca sunt legat la maini.