Constituirea asociatiei de proprietari intr-un bloc nou ( cu patru etaje) construit in 2010 este obligatorie sau facultativa? Mentionez ca toate apartamentele au contorizare individuala pentru apa, gaze, energie electrica.
Potrivit Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, infiintarea unei asociatii nu este nici obligatorie, nici facultativa, dar....
.....asociatia de proprietari are menirea de a administra proprietatea comuna care se afla peste tot intre spatiile private si care impreuna cu acestea constituie un tot, condominiul.
Sunt anumite situatii cand cineva trebuie sa-i reprezinte in fata tertilor pe proprietari, comunitatea acestora, si atunci.....apare necesitatea asociatiei de proprietari.
Intrebare pentru @felicia Cozma
Cu cit mai separat cu atat mai bine.
Aveti teava separata de apa pentru fiecare apartament?
Cum platiti lumina pe scara si curatenia pe scara?Nu la comun?
Lumina pe scara pe numele cui vine factura?
Daca eu ma mut maine in bloc la dv si nu vreau sa platesc lumina pe scara si curatenia ca astea 2 sigur sunt la comun ce faceti?
Daca constructorul dupa ce vinde toate apartamentele numai vrea sa aiba contractul de lumina pe numele lui si reziliaza cum faceti iar contract?
sa stiti ca @feliciacozma a intrat aici tocmai pentru ca are o dilema si a pus, firesc o intrebare. Daca dvs. ii raspundti printr-o mie de intrebari... i-ati stins lumina si ati trimis-o la culcare...
@feliciacozma
Faptul ca blocul este contorizat este foarte bine, dar asociatia de proprietari are scopul de a gestiona proprietatea comuna si consumurile comune.
Din ce ati spus aici, cred ca fiecare apartament are propria centrala, conditii in care caldura si gazul nu mai sunt o problema, fiecare plateste cat consuma.
Insa exista si servicii pentru care furnizorul nu factureaza individual:
- serviciile de salubritate
- consumul de energie electrica de pe casa scarii
- salariul omului de serviciu
- salariul/contractul de administrare
- cheltuieli cu consumabile
- reparatii la tevile din subsol, dar, deocamdata, nu este cazul fiind blocul nou.
Pentru a va asigura serviciile despre care va vorbeam este necesar incheierea de contracte, iar aceste contracte se incheie de presedinte sau de un imputernicit al acestuia.
La un moment dat, ar putea aparea probleme la cheltuieli si sa apara restantierii, iar daca nu se achita facturile intervine oprirea serviciului.
In instanta, daca esti o asociatie de proprietari stai de vorba altfel.