Buna,
de curand am achizitionat un apartament si printre actele necesare a fost nevoie si de adeverinta de la asociatia de proprietari cum ca acest imobil nu are datorii. adeverinta a fost emisa in data de 8 Decembrie 2010. la acea data, erau afisate cheltuielile pe luna Octombrie 2010, si in momentul emiterii adeverintei, acestea erau achitate. eu m-am mutat abia in 28 Decembrie, pentru ca proprietarii nu au eliberat in timp util apartamentul si acum o saptamana a venit administratoarea pentru a-i plati cheltuielile pe Noiembrie si Decembrie 2010. eu consider ca nu ar trebui sa platesc eu, ci fostii proprietari, in schimb fostul proprietar zice ca avand in vedere ca el are adeverinta care atesta ca el nu are datorii la asociatia de proprietari, el nu mai are nimic de platit si ca asta e problema administratoarei daca la data respectiva nu i-a cerut banii si pe restul lunilor.
imi puteti spune si mie cine are dreptate?
multumesc.
Administratora i-a dat adeverinta pentru suma care era oficial calculata si afisata.
Nu putea sa-i dea o adeverinta pe ce suma ar putea fi peste 2 saptamani. Asa ca el are datoria sa plateasca pana cand a locuit in imobil. Administratorul nu are a-l privi nimic. Datoriile unui imobil sunt transate intre vechiul si noul proprietar.
Nici administratorul, nici asociatia nu au fost parte in contractul de v-c, nu si-au luat niciun fel de angajamente nici fata de unul, nici fata de celalalt proprietar, nu au fost instiintate cand se muta unul sau celalalt.
Ceea ce este relevant in cazul dvs. este data transferului dreptului de proprietate. Astfel, cine este proprietar va trebui sa suporte cheltuielile aferente imobilului pana la data transferul dreptului de proprietate. De obicei data perfectarii contractului de vanzare-cumparare este data transferului de proprietate. In cazul in care este inserata o alta data in cuprinsul ctr., ori o alta clauza care reglementeaza situatia cheltuielilor, acele clauze se vor aplica cu prioritate.
dvs aveti dreptate, dar nu cred ca va incalzeste prea mult. asociatia de la dvs cere, ca sunteti proprietar. daca fostii nu si-au luat fondul de rulmennt, suma se compenseaza oarecum cu acel fond. altfel, pt a va recupera paguba, va trebui sa-i actionati in judecata pe fostii proprietari, nu cred ca merita
cadn a primit adeverinta de la sociatiei ca sa puteti face actele era la zii cu plata catre asociatiei...dar dumneavoastra lati mai lasat sa sta in casa, pana se muta...deci a trecut 1 luna mai mult pe responsabilitatea dumneavoastra...si trebuia sa va intelegeti ca trebuie sa plateasca ce consuma pana atunci...si de la data plecarii o sa platiti dumneavoastra (adica trebuia sa mergeti impreuna la asociatie...sasi plateasca vechiul proprietar ce a consumat, ca sa fie la zii...adica dadea banii la asocaiti cu aproximatie pt consumul lui...de acolo ramanea ce se aduna sa fie trecut in dreptul noului proprietar)...si asa scapati de acest necaz care il aveti cum...
Nu e devina administratorul...e treaba intre vanzator-cumparator sa se inteleaga la plata intretinerii. Administratorul are nevoie de banii pt plata facturilor, furnizorii nu inchid ochii pt neintelegerea aceasta...trebuia sa fiti atent si la acest lucru. Sa speram ca ati fost atent la toate detalii apartamentului cand lati cumparat...sa nu va treziti pe parcur cu alte neregului , defectiuni.