1) care sunt actele care trebuie prezentate de vanzator cu ocazia semnarii unui contract de vanzare-cumparare imobil?
2) la cine raman actele de proprietate in original dupa semnarea unui astfel de contract.
Cititi dvs. legea 36/1995 a notarilor publici si activitatii notariale actualizata (art.44, 45 si urm.:)), legea 7/1996 republicata a cadastrului si publicitatii imobiliare, dar si art.1295 si urm. C.civ., si veti vedea care sunt actele, precum si faptul ca notarul public va va cere exact ce este necesar, dar si ca va incheia actul, asa cum cere legea, in forma autentica si in cel putin atatea exemplare cate parti sunt.:)
Multumesc pentru raspuns.
Este nevoie sa fac o clarificare. La punctul 2. m-am referit la actele de proprietate ale vanzatorului, cele pe baza carora se face vanzarea (contract de vanzare-cumparare/certificat de mostenitor/contract de donatie, cadastru etc). Trebuie sau nu trebuie transmise aceste acte in original cumparatorului? Exista vreo lege care abordeaza acest subiect?
cu "ocazia" semnarii unui contract vc LA NOTAR vanzatorul trebuie sa prezinte BI sau CI (carte de identitate) - acest act original ramane la el #-o
nu, nu este o gluma!!!! urmeaza clarificarea:
se tranzactioneaza prin Notar doar imobile inscrise in CF .
1. In "prealabil" (cu o zi inainte) vanzatorul merge la notar si ii spune ce nr de CF si ce nr topo/cad are imobilul car urmeaza a fi vandut
2. daca notarul e "suspicios" ii cere un extras CF ....
3. Notarul scoate de la CF un extras CF de autentificare , ocazie cu care se blocheaza CF-ul.
4. dupa incheirera contractului de vc tot notarul il inscrie in CF
5. dupa efectuarea inscrierii notarul obtine extrase CF de informare care certifica inscrierea.
6. cumparatorul ramane cu un contract cv original (pt amintire) si acel extras CF de informare.
daca imobilul nu e inscris in CF atunci se inscrie in baza unei documentatii a unui autorizat cadastru si apoi se urmeaza pasii 1-6.